Nieuws

BlackBerry zoekt heil bij consumenten

Smartphonefabrikant Research in Motion focust met zijn BlackBerry voor verdere groei op de consumentenmarkt. Hiermee daalt RIM verder af op de ladder: van grote bedrijven naar kmo’s en vervolgens naar consumenten.

Wereldwijd is BlackBerry de tweede grootste fabrikant van smartphones, op basis van cijfers van IDC over 2010. Al komt het bedrijf qua ‘coolfactor’ de laatste jaren toch meer en meer onder druk van de iPhone en smartphones met Android.

BlackBerry zit stevig gebeiteld in de bedrijfsmarkt. Het bedrijf kwam onlangs met een kmo-versie van zijn BlackBerry Enterprise Server of BES, de BlackBerry Express, die in aanschaf gratis is.

Toetsenbord is troef
Toch is de consumentenmarkt intussen de absolute focus voor RIM voor zijn marktgroei. “Van onze nieuwe gebruikers in onze buurlanden is 80 procent consument, geen bedrijf”, stelt Karen Verheyden, senior salesmanager BeLux bij Research in Motion.

Enkel in ons land lijkt de consumentenmarkt nog wat achterwege te blijven, mede doordat de zogenaamde gesubsidieerde abonnementsformules bij Belgische operatoren nog niet zo veelvuldig zijn als die in onze buurlanden.

RIM heeft, volgens Verheyden, één niet te onderschatten troef: het toetsenbord. “Veel jongeren kiezen ons omdat ze juist geen pure touchscreensmartphone verkiezen, maar wel eentje waar ze vlot mee kunnen typen.”

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Ga jij apps uit alternatieve appstores installeren?

  • Nee, App Store of Play Store is goed genoeg (57%, 109 Votes)
  • Alleen als ik een app écht nodig heb (29%, 56 Votes)
  • Ja, ik wil apps van andere bronnen installeren (14%, 27 Votes)

Aantal stemmen: 194

Laden ... Laden ...
69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business