Nieuws

Google-toetsenbord voor iPhone moet mobiele zoekcijfers redden

Google plant een invasie op iOS. Het plan moet de zoekreus een nieuw perspectief bieden op mobiele zoekopdrachten.
Credit: d8nn / Shutterstock.com

Steeds meer grote technologiereuzen zoeken de toevlucht tot elkaars platform. Microsoft lanceerde het afgelopen jaar een hele rist van zijn programma’s op Android, terwijl Apple mensen die willen overstappen naar iOS begeleidt met een app voor datzelfde Android. Google probeert zijn apps dan weer de Apple App Store binnen te smokkelen.

Met de verandering in iOS dat gebruikers hun eigen toetsenbord kunnen kiezen en instellen als standaard, wil Google nu zijn voordeel doen. Als grootste zoekmachine verwerkt Google, volgens journalist Charles Arthur, per dag ongeveer 1,23 zoekopdrachten per computergebruiker. Dezelfde Arthur beweert dat dit getal voor zowat de helft van de smartphonegebruikers dagelijks gemiddeld nul bedraagt.

Nieuwe markten

Een probleem voor Google, dat nog steeds het leeuwendeel van zijn winst moet halen uit de verkoop van advertenties. De duurste en meest waardevolle advertenties verschijnen natuurlijk in de zoekmachine. Vandaar dat Google een nieuwe markt probeert aan te boren op mobiele platformen.

Het Google-toetsenbord voor iOS zal immers een knop bezitten die gebruikers rechtstreeks naar de zoekmachine transporteert. Zo kunnen gebruikers makkelijk zoeken naar informatie, afbeeldingen en zelfs gifs. Het valt echter af te wachten of het nieuwe toetsenbord populair zal zijn, aangezien externe applicaties altijd gebrekkig lijken te werken op iPhones en iPads.

 

Op 21 april organiseren ZDNet en Smart Business een training SEO voor tekstschrijvers onder leiding van Rutger Steenbergen. Voor meer informatie en mogelijkheid tot inschrijven, kan je terecht op www.businessmeetsit.be.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business