Pulse: Snapchat verdubbelt verlies en Tesla start verkoop zonnedakpannen

Ook in deze Pulse: Facebook pakt clickbait in News Feed harder aan, Toyota gebruikt Nvidia's AI-technologie voor zelfrijdende wagens en Netflix rolt HDR-video uit in Android-app.

In onze rubriek ‘Pulse’ vatten we elke ochtend de voorbije nacht voor je samen met de opvallendste nieuwsfeiten, kort en krachtig. Zo ben jij in een paar minuten weer helemaal mee met de gebeurtenissen in technologieland. Ontvang je deze Pulse graag in je mailbox, dan kan je voortaan ook inschrijven op de nieuwsbrief via het formulier hierboven.

1. Snapchat verdubbelt verlies

Snap maakt een slechte beurt op de beurs. Het bedrijf achter de populaire camera-app Snapchat maakte voor het eerst sinds zijn beursgang in maart financiële resultaten bekend, en die waren onvoldoende om investeerders te overtuigen. Snaps omzet steeg het voorbije kwartaal weliswaar met bijna 300 procent naar 150 miljoen dollar, maar het verlies verdubbelde ten opzichte van vorig jaar en kwam voor de eerste drie maanden van 2017 uit op 208 miljoen dollar. Dat is zonder de eenmalige kost van 2 miljard dollar gerekend voor de uitbetaling van aandelenopties. Hat aantal actieve dagelijks gebruikers steeg met 5 procent ten opzichte van het kwartaal ervoor en 36 procent jaar op jaar. Met 166 miljoen dagelijkse gebruikers ligt het aantal evenwel nog altijd lager dan de 200 miljoen dagelijkse gebruikers van Instagram Stories.

2. Tesla start verkoop zonnedakpannen

Tesla is gestart met het aannemen van bestellingen voor zijn zonnedakpannen, ook in België en Nederland. Van de vier aangekondigde pannen, zijn alleen ‘gestructureerd’ en ‘smooth’ reeds beschikbaar. ‘Toscaans’ en ‘leisteen’ worden in 2018 verwacht. Ongeacht zal je buiten de VS sowieso al tot ten vroegste 2018 moeten wachten voor je zonnedak wordt geleverd. Tesla vraagt 930 euro om een zonnedak te reserveren. De totale uiteindelijke kost hangt af van de oppervlakte.

3. Facebook pakt clickbait in News Feed harder aan

Facebook past het algoritme van de News Feed aan om nog strenger op te treden tegen clickbaitwebsites. Links naar pagina’s met weinig inhoud in verhouding tot het aantal advertenties, zullen minder prominent worden weergegeven. Ook websites met vervelende reclame, zoals pop-ups en full-screen advertenties, zouden worden afgestraft. In augustus vorig jaar werd het algoritme ook al aangepast om typische clickbaittitels minder prominent te laten verschijnen.

4. Toyota gebruikt Nvidia’s AI-technologie voor zelfrijdende wagens

Toyota en Nvidia hebben een samenwerking aangekondigd waarbij de Japanse autobouwer Nvidia’s Drive PX AI-technologie in commercieel beschikbare zelfrijdende wagens gaat gebruiken. Ook Audi en Mercedes gebruiken Nvidia-technologie in hun autonome voertuigen.

5. Netflix rolt HDR-video uit in Android-app

Netflix heeft zijn Android-app geüpdatet om ondersteuning voor HDR-video te bieden. Voorlopig is er evenwel maar één telefoon compatibel: de LG G6. De Samsung Galaxy S8 ondersteunt in principe ook HDR, maar maakt gebruik van de nieuwe Mobile HDR Premium-standaard, terwijl Netflix voorlopig alleen HDR10 en Dolby Vision (in de G6) ondersteunt. HDR is alleen beschikbaar voor Netflix-gebruikers met het duurste 4K-abonnement.


Weer helemaal mee? Lees zeker ook deze 3 topverhalen:

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business