Nieuws

Pulse: Disney breekt met Netflix en Belgisch internet wereldwijd in top 10

Ook in deze Pulse: Klanten overrompelen Carrefour na online kortingsflater en mensen voelen zich beter bij robots die fouten maken.

In onze rubriek ‘Pulse’ vatten we elke ochtend de voorbije nacht voor je samen met de opvallendste nieuwsfeiten, kort en krachtig. Zo ben jij in een paar minuten weer helemaal mee met de gebeurtenissen in technologieland. Ontvang je deze Pulse graag in je mailbox, dan kan je voortaan ook inschrijven op de nieuwsbrief via het formulier hierboven.

Disney breekt met Netflix

Disney zegt Netflix vaarwel en lanceert zijn eigen streamingdienst. Alle nieuwe Disney-films die tussen nu en 2019 verschijnen, zullen nog via Netflix worden aangeboden. Daarna wordt de samenwerking stopgezet. Netflix blijft wel nog samenwerken met Disney voor onder meer zijn tv-series in het Marvel-universum. Het is niet duidelijk of de nieuwe streamingdienst van Disney meteen wereldwijd beschikbaar zal zijn, of eerst beperkt wordt tot de Verenigde Staten.

Belgisch internet wereldwijd in top 10

Belgisch internet hoort bij de snelste ter wereld. Dat blijkt uit cijfers van M-Lab, dat een analyse maakte van 63 miljoen snelheidstests in het afgelopen jaar. De mediaan bedraagt in België 27,13 Mbps, waarmee we op een achtste plaats stranden in de wereldranglijst. Nederland doet het nog net wat beter met een mediaan van 33,52 Mbps. Singapore haalt de beste score met 55,13 Mbps.

Klanten overrompelen Carrefour na online kortingsflater

Supermarktketen Carrefour maakte afgelopen week een blunder op zijn webshop: bij online bestellingen werden kortingen dubbel doorgerekend. Dat schrijft Twinkle. De kortingsfout werd enthousiast gedeeld op sociale media, waardoor velen geattendeerd werden op de wel heel gunstige bedragen in de webshop. Carrefour erkende zijn fout en besloot om de klanten met de stuntprijzen te laten wegkomen.

Mensen voelen zich beter bij robots die fouten maken

Worden robots in de toekomst geprogrammeerd om flaters te slaan? Onderzoek waar Smartbiz over bericht, toont aan dat mensen meer sympathie voelen voor robots die fouten maken. Dat is een belangrijk inzicht voor de ontwikkeling van robots in sociale rollen. Een robot die fouten maakt, wordt sympathieker bevonden, maar doet niet af aan de inschatting van zijn intelligentie of capaciteiten.


Weer helemaal mee? Lees ook deze 3 topverhalen:

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business