Nieuws

Pulse: Apple op zoek naar OLED-leveranciers en Microsoft plant Surface-event

Ook in deze Pulse: Lenovo krijgt miljoenenboete voor adware op laptops, WhatsApp presenteert gratis app voor kmo’s en Facebook gaat Instagram Stories tonen.

In onze rubriek ‘Pulse’ vatten we elke ochtend de voorbije nacht voor je samen met de opvallendste nieuwsfeiten, kort en krachtig. Zo ben jij in een paar minuten weer helemaal mee met de gebeurtenissen in technologieland. Ontvang je deze Pulse graag in je mailbox, dan kan je voortaan ook inschrijven op de nieuwsbrief via het formulier hierboven.

Apple op zoek naar OLED-leveranciers

Apples nieuwe iPhone 8 wordt de eerste met een OLED-scherm, maar die schermen moeten wel ergens vandaan komen. Samsung heeft momenteel de beste technologie en is de enige die de schermen op zulke schaal kan produceren. Apple is dus sterk afhankelijk van zijn Zuid-Koreaanse concurrent. Volgens KGI-analist Ming-Chi Kuo betaalt Apple zo’n 120 tot 130 dollar per scherm aan Samsung, ten opzichte van 45 tot 55 dollar voor het 5,5 inch LCD-scherm in de iPhone 7. Die meerkost zal zonder twijfel worden doorgerekend naar de consument. Volgens Kuo is Apple dan ook dringend op zoek naar meer leveranciers, om de greep van Samsung te verzwakken. LG is de logische keuze. Dat bedrijf maakte recent zijn comeback naar OLED-schermen met de lancering van de V30 en pompte 2 miljard dollar in zijn schermafdeling voor de productie van OLED-panelen.

Microsoft plant Surface-event

Microsofts Panos Panay, verantwoordelijk voor de Surface-hardware, zal op 31 oktober een keynote houden tijdens het Future Decoded-event in Londen. Dat schrijft The Verge. Het ziet er naar uit dat we ons aan de aankondiging van nog meer nieuwe Surface-hardware mogen verwachten, na de vernieuwde Surface Pro en Surface Laptop eerder dit jaar. Mogelijke hardware die we te zien kunnen krijgen zijn een Surface Pro LTE, nieuwe Surface Book, Studio of Hub, of een Surface-laptop met ARM-processor.

Lenovo krijgt miljoenenboete voor adware op laptops

Lenovo moet in de Verenigde Staten 3,5 miljoen dollar betalen als straf voor de Superfish-adware die het tussen eind 2014 en begin 2015 stiekem vooraf installeerde op laptops. Dat schrijft Smartbiz. De adware plaatste zich netjes tussen je browser en de website die je wilde bezoeken, analyseerde je browsegedrag zelfs op door HTTPS beveiligde websites, en injecteerde extra reclame in je surfervaring. Bovendien maakte Superfish surfers kwetsbaar voor man-in-the-middle-aanvallen.

WhatsApp presenteert gratis app voor kmo’s

WhatsApp maakt zich klaar om de chat-app winstgevend te maken. Een afzonderlijke app die bedrijven de tools biedt om te communiceren met klanten moet geld in het laatje brengen. Dat meldt Twinkle. Aan de app worden enkele exclusieve functies voor zakelijke toepassingen toegevoegd. Zo zal de app toestaan om notificaties uit te sturen over producten of diensten van de zaak, zoals een bestelbevestiging, vertrektijden of andere informatie, en wordt het mogelijk om een profiel aan te vullen met details als een adres, openingsuren en een beschrijving.

Facebook gaat Instagram Stories tonen

Facebook Stories is een kerkhof. Terwijl Stories een populair aspect van Instagram en Snapchat zijn, valt de functie op dovemansoren in de Facebook-app. Het sociale netwerk heeft daarom iets nieuws bedacht om de functie nieuw leven in te blazen: binnenkort is het mogelijk om je Instagram Stories automatisch ook naar Facebook te posten. Volgens Mashable is de optie reeds bij verschillende gebruikers opgedoken.


Weer helemaal mee? Lees ook deze 3 topverhalen:

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business