Nieuws

Pulse: Belgen geven online meer uit en Facebook wil originele tv maken

Ook in deze Pulse: Musk toont nieuwe foto SpaceX-ruimtepak, Tesla vergroot bereik van auto's in orkaangebied en Twitter omarmt de tweetstorm.

In onze rubriek ‘Pulse’ vatten we elke ochtend de voorbije nacht voor je samen met de opvallendste nieuwsfeiten, kort en krachtig. Zo ben jij in een paar minuten weer helemaal mee met de gebeurtenissen in technologieland. Ontvang je deze Pulse graag in je mailbox, dan kan je voortaan ook inschrijven op de nieuwsbrief via het formulier hierboven.

Belgen geven online meer uit

Dit semester hebben niet alleen meer Belgen online gewinkeld, ook spenderen ze meer geld per aankoop. Dat meldt Twinkle. In totaal werd er in de eerste helft van 2017 online al 4,9 miljard euro uitgegeven door Belgische consumenten, zo’n 10 procent meer dan vorig jaar. Het aantal online aankopen steeg met 2 procent tot een totaal van 42,3 miljard aankopen.

Facebook wil originele tv maken

Facebook is bereid om volgend jaar tot 1 miljard dollar in de productie van originele tv-shows te pompen. Dat schrijft de Wall Street Journal. Het sociale netwerk is volop bezig met de uitbouw van een exclusief video-aanbod en lanceerde daartoe in de VS al Facebook Watch. Facebook wil van tv-kijken een sociale ervaring maken, maar hoopt natuurlijk vooral mensen nog langer aan zijn app gebonden te houden om meer advertentiegeld op te halen. Om de som van 1 miljard dollar even in perspectief te plaatsen: Netflix spendeerde in 2017 6 miljard dollar aan originele films en series.

Musk toont nieuwe foto SpaceX-ruimtepak

Elon Musk heeft op Instagram een nieuwe foto gedeeld van het ruimtepak waarmee SpaceX astronauten de ruimte in wil sturen. Het slanke pak staat in schril contrast met het klassieke beeld van het logge, zware ruimtepak. Het pak van SpaceX is alleen bedoeld om te dragen aan boord van de Dragon-capsule die mee op onderstaande foto gepresenteerd wordt. Het is niet geschikt voor bijvoorbeeld ruimtewandelingen.

https://www.instagram.com/p/BYyvO2WA3Ra/

Tesla vergroot bereik van auto’s in orkaangebied

Tesla heeft dit weekend een gratis upgrade uitgerold naar auto’s in Florida om het volledige bereik van zijn elektrische wagens te ontgrendelen. Het wil eigenaars zo helpen om sneller het evacuatiegebied voor orkaan Irma te verlaten. Het gaat concreet om de 60- en 60D-varianten van de Model S en X. Deze zijn uitgerust met een 75kWh-batterij, maar via software begrensd tot 60 kWh. Die begrenzing kan je normaal tegen betaling opheffen, maar voerde Tesla nu gratis uit om het bereik met ongeveer 64 kilometer te vergroten.

Twitter omarmt de tweetstorm

Om de beperking van 140 tekens te omzeilen, hebben Twitter-gebruikers de “tweetstorm” of “thread” bedacht: een aaneenschakeling van verschillende tweets die een coherente gedachte overbrengt in meer dan 140 tekens. Verborgen in de Android-app zit een nieuwe interface die het schrijven en publiceren van zulke tweetstorms veel eenvoudiger maakt. Gebruikers kunnen een heel epistel neerpennen, terwijl de app die in aparte tweets opdeelt en met één druk op de knop publiceert.


Weer helemaal mee? Lees ook deze 3 topverhalen:

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business