Nieuws

Pulse: Privacy Shield onder de loep en Microsoft plant Mixed Reality-event

Ook in deze Pulse: Advertentieplatformen leggen racistische targeting stil, elektrische Porsche kost minder dan 100.000 dollar en Spotify integreert Waze in iOS-versie.

In onze rubriek ‘Pulse’ vatten we elke ochtend de voorbije nacht voor je samen met de opvallendste nieuwsfeiten, kort en krachtig. Zo ben jij in een paar minuten weer helemaal mee met de gebeurtenissen in technologieland. Ontvang je deze Pulse graag in je mailbox, dan kan je voortaan ook inschrijven op de nieuwsbrief via het formulier hierboven.

Privacy Shield onder de loep

Een jaar geleden rolde de EU zijn Privacy Shield uit dat de veiligheid van Europese data bij Amerikaanse bedrijven moet garanderen. Het datapact krijgt nu een eerste evaluatie, zo weet Smartbiz. Europa kijkt na of Washington zijn beloftes is nagekomen. Bovendien is deze evaluatie ideaal voor de Europese Unie om eventuele verbeteringen te onderhandelen met de Verenigde Staten.

Microsoft plant Mixed Reality-event

Microsoft heeft een Mixed Reality-event aangekondigd op 3 oktober in San Francisco. De eerste Mixed Reality-headsets zullen in de loop van oktober lanceren, samen met de Windows 10 Fall Creators Update. Onder meer Acer, HP, Dell en Lenovo hebben al modellen aangekondigd. Wellicht zullen we tijdens het evenement meer over deze brillen te weten komen, alsook over de mogelijkheden van Windows Mixed Reality.

Advertentieplatformen leggen racistische targeting stil

Na Facebook zullen ook Google en Twitter de algoritmes achter hun advertentieplatformen bijsturen. Gebruikers konden met de marketingtools hun advertenties richten op racistische doelgroepen. Dat schrijft Twinkle. Het nieuws belicht een van de negatieve kanten van de huidige AI-technologie. De slimme algoritmes kunnen dan wel steeds beter de juiste betekenis verbinden aan woorden, maar het onderscheid tussen doorsnee en racistisch taalgebruik blijft moeilijk.

Elektrische Porsche kost minder dan 100.000 dollar

De Porsche Mission E, de eerste volledig elektrische wagen van de autofabrikant, zit op schema om tegen het einde van 2019 in verkoop te gaan. De startprijs zal tussen 80.000 en 90.000 dollar liggen, zo weet CAR Magazine. De Mission E moet een leemte opvullen tussen de Panamera en de 911. De elektrische Porsche gaat van 0 naar 100 km/h in 3,5 seconden en haalt een topsnelheid van 250 km/h. Net als bij Tesla zal de Mission E in verschillende prestatieniveaus beschikbaar zijn.

Spotify integreert Waze in iOS-versie

Nadat Spotify en Waze eerder al op Android met elkaar versmolten, komt de integratie nu ook naar iOS. Dat betekent dat je vanuit de navigatieapp Spotify kan bedienen, zonder tussen apps te moeten wisselen. Omgekeerd krijg je in de Spotify-app bovenaan een balk te zien met navigatie-instructies van Waze.


Weer helemaal mee? Lees ook deze 3 topverhalen:

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business