Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over de cookies waarvan deze website gebruik maakt klik hier.
Door verder op deze website te surfen geeft u de toestemming aan Minoc Media Services om cookies te gebruiken. verder gaan Created with Sketch.
LEES DIT:  Black Friday 2017: de beste kortingen bij ons

Chrome gaat ongevraagde redirects blokkeren

Ongewenste redirects, pop-ups en andere irritante advertenties worden binnenkort geblokkeerd door Chrome.

 

Google wil advertenties voor iedereen draaglijker maken en legt daarom vervelende pop-uppraktijken aan banden. Chrome zal vanaf volgend jaar advertenties blokkeren die je ongewenst naar andere pagina’s brengen. Ook zullen websites niet langer nieuwe vensters kunnen openen zonder dat jij dat wilt.

Chrome roept vervelende advertenties een halt toe op drie manieren. In de eerste plaats houdt de browser advertenties tegen die bezoekers naar een andere pagina brengen zonder dat ze ergens op hebben geklikt. Verder blokkeert Google zogenaamde ‘reverse pop-ups’. Deze pop-ups omzeilen de richtlijnen van Chrome door een advertentie te tonen in je huidige tabblad. Je klikt op een link op een pagina, waarna een nieuw tabblad opent met de content die je wilt zien. Het huidige tabblad verandert echter in een advertentie.

Een laatste praktijk die Google aan banden wil leggen, zijn nieuwe vensters die openen wanneer je onbewust op een onzichtbare link klikt. Sommige websites hebben onzichtbare overlays, of een link die vermomd is als knop. Wie op het verkeerde deel van zo’n pagina klikt, opent een hoop nieuwe vensters met allerhande advertenties.

De aanpassingen voor de eerste twee soorten pop-ups worden in Chrome 64 en 65 uitgerold. Google rolt deze versies tijdens de eerste maanden van 2018 uit. Het laatst probleem lost Google al in januari op. Google biedt een tool aan waarmee je kan nakijken of jouw website de nieuwe richtlijnen overtreedt.

Lees meer over : advertenties | business | chrome | google