Zalando ziet klantenbestand groeien
Kwartaalcijfers: in het laatste kwartaal zag online retailer Zalando zijn klantenbestand groeien met 3,7 miljoen actieve klanten. Ook het totaal aantal bezoeken op de website van Zalando steeg met de volle 34 procent naar 986 miljoen. Qua toestellen staat de mobiele website nog steeds op nummer 1 als meest bekeken en gebruikte website. Zo’n 84 procent van alle websitebezoeken gebeuren vanaf een mobiel toestel.
Zalando’s cashflow
Verder steeg de handelsomzet van de e-commercegigant met zo’n 23,7 procent naar 2 miljard euro. Die stijging komt uiteraard vooral door de stijging in het aantal bestellingen. In het laatste kwartaal zou het bedrijf zo’n 36,1 miljoen bestellingen binnengehaald hebben. Een knappe prestatie dus voor het Duitse bedrijf dat al jaar en dag probeert winst te maken.
Meer dan alleen Duitsland
Intussen heeft het bedrijf kunnen aantonen dat het ook buiten thuisland Duitsland kan presteren. Goed voor zo’n 746 miljoen euro haalde Zalando voor het eerst meer uit andere landen dan het thuisland. De totale omzet/handelsresultaat eindigt daarmee op 101,7 miljoen euro. Over de eventuele winst is momenteel nog niets bekend.