Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over de cookies waarvan deze website gebruik maakt klik hier.
Door verder op deze website te surfen geeft u de toestemming aan Minoc Data Services om cookies te gebruiken. verder gaan Created with Sketch.

Krëfel biedt digitale assistentie aan huis aan

Start-up BEEGO stuurt informaticastudenten op pad om Krëfel-klanten uit de nood te helpen.  

 
Krëfel

Hou net als meer dan 73.750 anderen de vinger aan de pols van de technologiesector.
Schrijf je in op onze wekelijkse nieuwsbrief:


Wie bij Krëfel een computer, een smartphone of een tv koopt, kan er ook meteen digitale assistentie aan huis bij krijgen. De elektronicaketen slaat daarvoor de handen in elkaar met start-up BEEGO.

Hoe werkt het?

Met een BEEGO DigiCheque kunnen klanten van Krëfel voor 40 euro per uur de hulp van een informaticastudent inroepen. Die kan de nieuwe tv instellen, de nieuwe computer op de WiFi aansluiten, maar evengoed de smart wasmachine koppelen aan de smartphone.

Alles wordt slim; wij ook dan?

Ah, de digitale revolutie. Het lijkt wel alsof alles “slim” wordt. TV’s, printers en zelfs wasmachines; allemaal wordt er tegenwoordig het woordje ‘smart’ voor geplakt. In de meeste gevallen houdt dat in dat de toestellen via IoT kunnen communiceren met je smartphone en met andere toestellen in huis.

“Voor veel mensen – en heus niet alleen de senioren – gaat die evolutie te snel”, merkt Frederick Scraeyen, de oprichter van BEEGO (een start-up van de Start it @KBC community). BEEGO schakelt informaticastudenten in om digitale assistentie aan huis te leveren. “De vraag naar digitale hulp is bijzonder groot. Consumenten kopen een nieuw toestel, maar moeten daar vervolgens ook nog eens mee aan de slag: apps installeren op de smartphone, de tablet koppelen aan de WiFi, Netflix op de tv integreren, foto’s overzetten via de cloud, die slimme wasmachine bedienen met de telefoon,… Zelfs voor wie wel mee op de digitale trein is gesprongen, kan dat een hele uitdaging zijn.”




“(Klein)kinderen, buren en vrienden hebben vaak geen tijd, of hebben zelf onvoldoende technologische bagage. Onze studenten springen bij. Je koopt een uur digitale assistentie aan huis en je kan ze letterlijk al je digitale vragen stellen. Heel toegankelijk, heel laagdrempelig. Gewoon samen aan de keukentafel.”

Proefproject

Ook elektronicaketen Krëfel had al eerder in de gaten dat veel klanten worstelden met hun vers aangekochte toestellen. “Ze vragen ons regelmatig hoe ze hun computer, hun smartphone, hun tv,… moeten installeren en gebruiken”, zegt Jonathan De Nys, Commercieel Directeur van Krëfel. “Toestellen kunnen steeds meer, maar worden tegelijkertijd complexer. We zijn op zoek gegaan naar een oplossing om onze dienstverlening aan onze klanten ook na hun aankoop te versterken. We hebben al 60 jaar onze eigen installatiedienst, maar we willen nog een stap verder gaan. Om te garanderen dat klanten de mogelijkheden van de toestellen die ze bij ons aanschaffen ook echt benutten. Zo zijn we bij BEEGO uitgekomen.”

Klanten kunnen voortaan bij Krëfel een BEEGO DigiCheque kopen. Eén cheque is één uur digitale assistentie aan huis waard. De cheque kan wel enkel gebruikt worden in de regio’s waar IT-studenten van BEEGO actief zijn. Een volledige lijst met postcodes waar BEEGO actief is vind je hier.  Aangezien het om een proefproject gaat, zijn de DigiCheques voorlopig enkel te verkrijgen in de Krëfel-winkels in Schoten, Wilrijk en Rooigem. Na een evaluatie volgen dan mogelijk meer vestigingen.




Lees meer over : assistentie | Krefel | zakelijk