Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over de cookies waarvan deze website gebruik maakt klik hier.
Door verder op deze website te surfen geeft u de toestemming aan Minoc Data Services om cookies te gebruiken. verder gaan Created with Sketch.

Snapchat verliest 2 miljoen gebruikers in derde kwartaal

Snapchat lekt opnieuw gebruikers en het sociale mediaplatform heeft niet onmiddellijk het gereedschap om dit lek te dichten.

 
Snapchat kwartaal 3

Hoewel Snapchat het dit kwartaal aan de zakelijke kant net iets beter heeft gedaan dan voordien, blijft het socialmediaplatform gebruikers verliezen. Voor de periode van juni tot september komt dit totaal op negatief twee miljoen, een resultaat dat onmiddellijk impact had op het al zwakke aandeel van Snap, moederbedrijf van Snapchat.

186 miljoen actieve dagelijkse gebruikers, zoveel heeft Snapchat er momenteel nog over. Twee miljoen gebruikers minder dus dan het vorige gerapporteerde aantal in K2, of een daling met 1 procent. De dienst heeft nog wel meer gebruikers dan dezelfde periode vorig jaar, maar het gebrek aan unieke functies die je niet op Instagram vindt, schept weinig vertrouwen. Volgens CEO Evan Spiegel kwam het verlies van gebruikers vooral voort uit de Android-versie van de app, die minder goed draait dan de iOS-versie en waarvoor er geen update komt tot ten minste 2019. Een andere reden tot paniek dus.

De omzet van 298 miljoen dollar was wel meer dan de verwachte 283 miljoen dollar, wat vooral te maken heeft met de 28 miljoen die het bedrijf bespaarde op kosten. Oorspronkelijk was dit genoeg om het aandeel van Snap te laten stijgen met 8,3 procent, maar na het sluiten van de beurzen daalde het opnieuw met 9,3 procent, omdat er verwacht wordt dat het bedrijf opnieuw gebruikers zal verliezen in het laatste kwartaal van dit jaar.

In de Amerikaanse en Europese markt ziet het er nog het beste uit voor Snapchat want daar steeg de gemiddelde omzet per gebruiker met 14 procent, terwijl deze daarbuiten daalde met 12,5 procent. Het bedrijf moet met andere woorden op zoek naar groei in deze zwakkere markten of moet de inkomsten per gebruiker gevoelig omhoog halen. Recentelijk kwam het bedrijf al met Snap Originals maar echt voldoende was dit niet om de populariteit van het platform de hoogte in te jagen.

Lees meer over : business | snap | snapchat | sociale media