Nieuws

Google maakt kortingen mogelijk op app-abonnementen

Juist op tijd voor de feestdagen voert Google een verandering door in de Play Store die tijdelijke promo's mogelijk maakt voor abonnementen.

Google heeft bekend gemaakt dat apps in de Play Store een nieuwe optie zullen krijgen die een aanzielijke impact zal hebben op abonnementen: de mogelijkheid om een tijdelijk verlaagde prijs aan te bieden. Het bedrijf loste het nieuws tijdens ontwikkelaarsevenement Playtime.

[related_article id=”183664″]”Binnenkort zal je een welkomstprijs voor nieuwe abonnee’s kunnen creëren voor een specifiek tijdsbestek,” stelt Google-topvrouw Larissa Fontaine in een blogbericht. “Zo zou je bijvoorbeeld een inschrijvingsprijs van 1 dollar per maand kunnen aanbieden voor de eerste drie maanden, vooraleer men overschakelt op de normale kostprijs.” Voor streamingdiensten als Netflix of Spotify klinkt dit waarschijnlijk als muziek in de oren. Zij hebben al succesvol gedemonstreerd hoe je mensen kan overtuigen om een abonnement op hun service aan te houden door hen er eerst via een promo kennis mee laten te maken. Dat was op smartphones niet mogelijk door de rigide prijszetting in de Play Store, tot nu dus.

Het businessmodel zit in de lift in Googles appwinkel, verklaart Fontaine. “Abonnementen zijn het snelst groeiende verdienmodel op Play, het bedrag dat consumenten spenderen aan app-inschrijvingen is met factor 10 toegenomen over de laatste drie jaar.” Niet alleen Google probeert zijn digitale winkel aantrekkelijker te maken voor dit type van app. Apple heeft begin deze zomer een verandering in de App Store doorgevoerd die ontwikkelaars van dergelijke services begunstigd, door de winstverdeling in hun voordeel aan te passen.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business