Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over de cookies waarvan deze website gebruik maakt klik hier.
Door verder op deze website te surfen geeft u de toestemming aan Minoc Media Services om cookies te gebruiken. verder gaan Created with Sketch.
LEES DIT:  Encryptie ontcijferd: download het gratis e-book

Bij afbeeldingen in Google krijg je binnenkort ook reclame te zien

Wie Google inschakelt om een afbeelding op te diepen, krijgt bij zijn zoektocht binnenkort ook koopsuggesties te zien.

 
Google afbeeldingen reclame

Google breidt het digitale oppervlakte waar advertenties zullen opduiken in zijn zoekmachine uit. Ook tijdens het zoeken naar beelden kan je binnenkort op reclame stuiten.

Handtaslink

Die reclame zal niet meteen bij een zoekopdracht naar boven komen, maar wel als je op een bepaald beeld klikt. Je krijgt dan naast de normale knoppen ook de mogelijkheid om rechtstreeks producten te kopen die in de foto getoond worden. Draagt het model in de foto bijvoorbeeld een handtas, dan krijg je een link naar de productpagina van die handtas te zien, of tenminste van een gelijkaardig product.

De advertenties zullen in eerste instantie gelimiteerd zijn tot kleding, en meerbepaald schoenen, handtassen en zonnebrillen. Ze zullen ook enkel te zien zijn via mobiele opzoekingen binnen Google voor Android. Maar de bedoeling is dat de advertenties op termijn meer categorieën zullen omvatten en op meer platformen verschijnen. Google heeft al aangekondigd dat het in de komende maanden andere kledingstukken zal toevoegen, plus tuin- en interieurproducten.

Machine learning

De advertenties worden uitgekozen op basis van machine learning, waarbij een algoritme ervoor zorgt dat de links die verschijnen zo dicht mogelijk bij het afgebeelde product liggen. Webdesigners kunnen ervoor zorgen dat afbeeldingen op hun websites naar bepaalde producten verwijzen door de juiste metadata aan te leveren. Die data zou Google al sinds december aan het verzamelen zijn, aldus Search Engine Land.

Volgens Google liggen de advertentielinks in het verlengde van waar mensen naar op zoek zijn als ze beelden opvragen via de zoekmachine. Prijs en beschikbaarheidsinformatie zouden bovenaan het lijstje van vragen staan van gebruikers die op beelden zoeken.

Lees meer over : advertenties | afbeeldingen zoeken | business | google