Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over de cookies waarvan deze website gebruik maakt klik hier.
Door verder op deze website te surfen geeft u de toestemming aan Minoc Media Services om cookies te gebruiken. verder gaan Created with Sketch.
LEES DIT:  Gratis e-book: de ultieme gids naar GDPR-compliance

Tesla roept 123.000 elektrische auto’s terug wegens roestvorming

Autofabrikant Tesla roept 123.000 Model S-wagens terug die gebouwd zijn voor april 2016 vanwege roestvorming in de stuurbekrachtiging.

 

Ben je eigenaar van een Tesla Model S die gebouwd is voor april 2016, laat je beter je elektrische auto even controleren bij een erkende dealer. Tesla roept de wagens terug wegens sterke corrosie in de stuurbouten. Wereldwijd zou het gaan om 123.000 elektrische wagens.

Volgens autofabrikant Tesla komt de corrosie vooral voor bij auto’s die in bijzonder koude klimaten rijden, maar beperkt het terugroepen van het aantal auto’s niet uit veiligheidsoverweging. In een e-mail aan eigenaren van een Tesla Model S benadrukt het bedrijf dat het verwisselen van de bouten van de stuurbekrachtiging ongeveer een uur duurt en dat er geen ongelukken of verwondingen werden veroorzaakt door dit probleem.

Dit is niet de eerste keer dat Tesla een terugroepactie uitvoert, maar wel hun grootste tot nu toe. Tesla riep in april van vorig jaar ongeveer 53.000 Model S- en Model X-voertuigen terug vanwege parkeerremmen die mogelijk vast komen te zitten in de aan-stand. Een paar maanden later werden ook 11.000 Model X-auto’s teruggeroepen vanwege een defecte kabel in de stoelen op de achterbank.

De elektrische Model X- en goedkopere Model 3-voertuigen ondervinden geen corrosieproblemen en worden niet teruggeroepen door Tesla. Is je Tesla Model S na april 2016 gebouwd, ondervind deze geen roestvorming.

Lees meer over : Connected Car | terugroepactie | tesla