Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over de cookies waarvan deze website gebruik maakt klik hier.
Door verder op deze website te surfen geeft u de toestemming aan Minoc Data Services om cookies te gebruiken. verder gaan Created with Sketch.
LEES DIT:  Gratis e-book: de ultieme gids naar GDPR-compliance

Tesla Model 3 krijgt update na desastreus rapport

Na publicatie van een recensie waarbij vraagtekens werden gezet bij het remsysteem van de wagen, belooft Tesla beterschap met een software-update.

 

Een erg negatieve recensie van de Tesla Model 3 in het consumentenmagazine Consumer Reports noopt autobouwer Tesla ertoe om actie te ondernemen. Volgens het magazine is het remsysteem van de wagen ondermaats. CEO Elon Musk zegt dat het bedrijf het minpunt zo snel mogelijk zal wegwerken met een update van de software.

Veiligheidsproblemen

“Er was veel dat we leuk vonden aan deze compacte luxe-sedan,” zo begint het Amerikaanse magazine Consumer Reports zijn recensie van de Model 3. Het medium is te vergelijken met Test-Aankoop in België. Spijtig genoeg voor Tesla gaat de recensie snel bergaf na die positieve openingszin. In zijn recensie plaatst het magazine grote vraagtekens bij de veiligheid van het voertuig, en met name het remsysteem en het bedieningssysteem.

 

Consumer Reports stelde tijdens het testen van de wagen vast dat de remmen inconsistent reageerden tijdens een remprocedure en dat ze er vaak langer over deden om de auto tot stilstand te krijgen in vergelijking met andere wagens. De organisatie testte voor de zekerheid een tweede Model 3, met hetzelfde resultaat in remcapaciteit. Daarnaast was het ook kritisch over het bedieningssysteem van de wagen. Bijna alle beheersfuncties zijn ondergebracht in het centrale bedieningspaneel van de wagen dat rechts van het stuur te vinden is. Acties zoals het aanpassen van spiegels of het regelen van de airco moeten allemaal op het touchscreen worden uitgevoerd, wat het risico op afleiding tijdens het rijden verhoogt.

Naast die veiligheidsissues vond Consumer Reports dat ook het rijcomfort te wensen overliet. “Deze prestatie- en ergonomische problemen zijn serieuze minpunten voor wat anders een erg indrukwekkende en krachtige sedan zou zijn”, aldus het medium.

Pro-actief

Tesla CEO Elon Musk stelde in eerste instantie de testresultaten van het magazine in vraag in enkele tweets op Twitter, met de bedenking dat dit de eerste keer was dat dit probleem aan de oppervlakte kwam. Tegelijkertijd stelde Musk zich ook pro-actief op. “Het kan aangeven dat sommige Model 3’s een langere remafstand hebben dan anderen. Als dat zo is, dan zullen we dit op eigen rekening aanpakken.” Niet veel later kwam de CEO effectief met het nieuws dat het bedrijf binnen enkele dagen een firmware-update zou uitrollen om het remprobleem aan te pakken. Consumer Reports reageerde opgetogen met het nieuws en stelt dat het graag de wagen opnieuw wil testen na de update.

Lees meer over : Connected Car | tesla | tesla model 3