Spotify-gebruikers niet opgezet met promotiecampagne voor Drake
In elke uithoek van de streamingdienst verschenen notificatievensters en afspeellijsten die allemaal iets te maken hadden met Drake’s nieuwe album Scorpion. Het dusdanig ‘in your face’ opdringen van het nieuwe album heeft niet onbegrijpelijk kwaad bloed gezet bij de betalende Spotify-gebruikers. Sommige premium gebruikers hebben zelfs hun geld teruggevraagd bij de Zweedse streamingdienst. Op Reddit hebben misnoegde gebruikers zich verzameld en delen ze de reacties die ze hebben ontvangen van de Spotify klantendienst. Een paar van die mensen hebben effectief een terugbetaling of extra gratis maand ontvangen terwijl anderen genoegen moesten nemen met verontschuldigingen.
Of Spotify überhaupt onder deze druk gaat lijden is echter nog de vraag. Het album ging platina op zijn releasedag en is ook op Spotify een immens succes. Nooit eerder vergaarde een album zoveel speelsessies als het nieuwe album van Drake op zijn releasedag. De tracks op het album werden samen meer dan 130 miljoen keer beluisterd.
Het is niet de eerste keer dat de onafhankelijkheid en het verdienmodel van Spotify in vraag worden gesteld. Eerder werd Spotify ook al verweten dat het de voorkeur zou geven aan grote namen en op die manier de kleinere namen benadeelt. Volgens Spotify was de campagne gewoon hun manier om de meest succesvolle artiest op Spotify te vieren.