Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over de cookies waarvan deze website gebruik maakt klik hier.
Door verder op deze website te surfen geeft u de toestemming aan Minoc Data Services om cookies te gebruiken. verder gaan Created with Sketch.

Facebook-dochter WhatsApp neemt stappen om geld te verdienen met de chatdienst

Facebook lijkt het steeds moeilijker te krijgen door het Cambridge Analytica schandaal. Het bedrijf hoopt door het verdienstelijk maken van WhatsApp een deel van de verliezen terug te boeken.

 

Facebook heeft het de afgelopen tijd best moeilijk gehad, al hoe je je voorlopig geen zorgen te maken, er wordt genoeg winst gemaakt. De gebruikersaantallen lijken terug te lopen, en adverteerders zijn minder geinteresseerd in het platform. Vorige week kreeg het bedrijf op de beurs ook nog een behoorlijke klap te verwerken, met een behoorlijk verlies in waarde van het bedrijf. Met nieuwe maatregelen bij WhatsApp wilt de gigant een deel van dit verlies terugwinnen.

 

Het bedrijf heeft per vandaag dan ook drie nieuwe manieren toegevoegd aan WhatsApp om gemakkelijker met bedrijven te communiceren. Een knop om direct met bedrijven te communiceren, het ontvangen van documenten als boarding passes en realtime support. In alle drie de gevallen geldt vanaf nu dat bedrijven binnen 24 uur gratis acties kunnen uitvoeren. Willen ze buiten de 24 uur reageren naar de klant, dan zal hiervoor een onbekend bedrag betaald moeten worden.

Advertenties

Dat is niet het enigste waarmee Facebook geld mee hoopt te verdienen. Vanaf nu kunnen bedrijven tevens advertenties op Facebook inkopen welke doorlinken naar WhatsApp. Daarmee wordt de chatdienst voor bedrijven een directe concurrent voor Facebook’s eigen opties om met bedrijven te chatten.

Hoe succesvol de chatdienst voor bedrijven binnen WhatsApp is wordt vooralsnog niet aangegeven. Wel worden de nieuwe manieren om met klanten te chatten met meer dan 90 bedrijven getest, waaronder Singapore Airlines en Wish. Het zal per bedrijf gaan verschillen welke functies verwerkt gaan worden, zo geeft WhatsApp aan in haar blogpost. Zo zal niet elk bedrijf gebruik maken van realtime support.


Dit artikel verscheen oorspronkelijk op techpulse.nl

Lees meer over : business | facebook | ontspanning | whatsapp