Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over de cookies waarvan deze website gebruik maakt klik hier.
Door verder op deze website te surfen geeft u de toestemming aan Minoc Data Services om cookies te gebruiken. verder gaan Created with Sketch.

Discord lanceert eigen gamestore

Discord, het populaire chatplatform voor gamers, pakt uit met een eigen gamestore. Met hun unieke store willen ze op gelijke hoogte komen te staan met Steam, wat intussen ook een chatfunctie bevat.

 

Het chatplatform Discord, dat vooral populair is bij gamers, zal voortaan ook een gamestore bevatten. Het bedrijf hoopt Steam weer bij te benen, aangezien zij recent een chatfunctie hebben toegevoegd aan hun gamestore. De gamestore van Discord zal echter niet meteen (en waarschijnlijk nooit) zo groot zijn als die van Steam, maar beschikt over enkele unieke eigenschappen voor hun abonnees.

Dat het aanbod van Discord niet zo uitgebreid zal zijn als dat van Steam is niet zo verbazend. Het aantal games op Steam is de laatste jaren namelijk sterk toegenomen. Het is dan ook niet Discords doel om een gelijkaardig aanbod te hebben. Het bedrijf zegt dat ze gaan voor iets dat aanvoelt als een gezellige boekenwinkeltje. Dit winkeltje zal bij de release 11 games aanbieden: Dead Cells, Frostpunk, Omensight, Into The Breach, SpellForce 3, The Banner Saga 3, Pillars of Eternity II: Deadfire, Hollow Knight, Moonlighter, This is the Police 2 en Starbound.

De Discord-store heeft daarnaast een manier gevonden om zich te onderscheiden van Steam. Het platform biedt namelijk reeds de mogelijkheid aan om je voor $5 per maand te abonneren op Discord Nitro. Deze abonneeservice gaan ze nu verder uitbreiden. In de eerste plaats zullen er in de toekomst bepaalde games exclusief in de gamestore verschijnen voor hun officiële lancering. Ten tweede zullen abonnees elke maand  een wisselende reeks games gratis kunnen spelen. De eerste van deze wisselende reeksen bevat eveneens 11 games, waaronder toppers als Saints Row: The Third en Super Meat Boy.

Discord was zich er dus duidelijk van bewust dat ze een uniek concept nodig hadden voor hun gamestore. Bovendien zetten ze gebruikers hiermee ook aan om een Discord Nitro-abonnement aan te schaffen voor de extra voordelen.

Lees meer over : discord | gaming | steam | store