Nieuws

Oplaadproblemen Apple iPhone XS en XS Max worden in iOS 12.1 aangepakt

Net na de onthulling van de iPhone XS en XS Max verschenen de eerste berichten over een probleem bij het opladen, dit zou namelijk niet altijd gebeuren. Gelukkig lijkt het erop dat het om een softwarematig probleem gaat…

Niet al te lang geleden verschenen de eerste berichten over oplaadproblemen van de iPhone XS en XS Max op onder andere Reddit. Ook Unbox Therapy deed uitgebreid verslag en testte een hoop iPhones om te zien of het probleem gereconstrueerd kon worden. Niet geheel toevallig was het probleem aanwezig bij de meeste van de telefoons die hij tot zijn beschikking had. Of het een hardware- of juist softwarematig probleem was, kwam in die tijd nog niet naar boven. Waarschijnlijk gaat het om een softwareprobleem, zo blijkt uit een nieuw bericht over een oplossing in iOS 12.1.

In de video van Unbox Therapy is te zien dat de iPhone XS in sommige gevallen weigert direct wilt opladen zodra de kabel is aangesloten. Pas als het scherm aan wordt gezet begint de telefoon met opladen, dit zou mogelijk kunnen leiden tot een telefoon die niet is opgeladen de volgende ochtend. Ook werd een iPhone XS geheel onbruikbaar, pas zodra de kabel uit de telefoon was gehaald kon deze weer aan worden gezet. Gelukkig trof het maar een relatief kleine groep gebruikers, en is het in de meeste gevallen makkelijk op te lossen. Toch is het een vage fout, en blijft het de vraag wat er in de software deze fout heeft kunnen veroorzaken.

Oplossing

In een tweet van een iMore-redacteur werd duidelijk dat er vanaf iOS 12.1 een oplossing komt voor de bugs. Een tweede versie van iOS 12.1 kwam eerder deze week uit als beta, grote veranderingen zijn er niet – maar het lost dus wel de oplaadproblematiek op. Wanneer iOS 12 ook als stabiele versie naar voren zal komen is vooralsnog onbekend, berichten spreken van een onthulling later dit jaar. Of Apple verder door nog zal reageren op de problemen met het opladen is onbekend, met de iPhone 4 kwam het bedrijf wel met een statement over de verbindingsproblemen, al wees het toen enige schuld voor de problemen af. Gelukkig gaat het ditmaal om een probleem dat op te lossen is, het zou mij dan ook niet verrassen als het bedrijf uit Cupertino besluit geen reactie meer zal geven.

https://twitter.com/reneritchie/status/1047179396120006656

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business