Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over de cookies waarvan deze website gebruik maakt klik hier.
Door verder op deze website te surfen geeft u de toestemming aan Minoc Data Services om cookies te gebruiken. verder gaan Created with Sketch.

Daling in aantal actieve Europese Facebook-gebruikers

Ondanks een wereldwijde groei is er een daling in het aantal Europese gebruikers van Facebook. Het bedrijf maakt zich daar echter niet druk om.

 
Facebook

In het uitgestrekte landschap van socialmediaplatformen blijft Facebook zich sterk houden. Wereldwijd gezien, groeit Facebook nog steeds elk jaar, maar op Europees vlak is dit niet meer zo. Voor het tweede kwartaal op rij ziet het bedrijf zijn aantal actieve, Europese gebruikers dalen.

375 miljoen, dat is het aantal actieve, Europese gebruikers van Facebook in het afgelopen kwartaal. Belangrijk om op te merken, is dat je behoort tot deze groep gebruikers als je in de afgelopen drie maanden minstens één keer per maand inlogde op het platform. Tot deze groep behoort nu een miljoen minder Europese gebruikers dan in het tweede kwartaal. Dit is echter een kleinere daling dan die van het tweede kwartaal t.o.v. het eerste, toen was dit cijfer nog drie miljoen.

Bovendien is deze daling alleen zichtbaar in Europa. In de VS, Azië en “de rest van de wereld” – Joost mag weten welke landen dat precies zijn – ziet Facebook nog steeds een stijgend aantal gebruikers. Dit aantal loopt op tot 1,49 miljard dagelijkse gebruikers, wat een groei van 9% inhoudt ten opzichte van dezelfde periode in 2017.

Mark Zuckerberg, CEO van Facebook, deelt bovendien mee dat dagelijks meer dan twee miljard mensen gebruik maken van een dienst van Facebook. Hiertoe behoren dus ook programma’s zoals WhatsApp, Messenger en Instagram. Het aantal maandelijkse gebruikers van Facebook-diensten zou dan weer oplopen tot 2,6 miljard.

Tot slot ziet Facebook niet alleen het aantal gebruikers, maar ook de winst verder stijgen. In het derde kwartaal draaide het een omzet van wel liefst 13,7 miljard dollar (12,1 miljard euro), wat een stijging is van 33% in vergelijking met het derde kwartaal van vorig jaar. De winst die hierbij hoort, komt neer op 5,1 miljard dollar (4,5 miljard euro). Dat is een stijging van 9% ten opzichte van vorig jaar. Facebook zelf trekt zich dan ook bitter weinig aan van de daling in Europese gebruikers, aangezien dit duidelijk geen negatieve invloed heeft op de algemene groei.


Dit artikel verscheen oorspronkelijk op smartbiz.be

Lees meer over : facebook | Q3 | Q3 2018 | social media | sociale media