Nieuws

Update: Eigenaren LG G7 ThinQ ondervinden ernstige problemen na de afgelopen update

Begin juni kwam de LG G7 ThinQ eindelijk beschikbaar in de Benelux. Een nieuwe software update voor het toestel brengt ernstige problemen, het is nog niet bekend wanneer de problemen opgelost zijn.

Updates worden steeds belangrijker – vooral gezien de beveiligingspatches die Google hedendaags elke maand beschikbaar stelt aan fabrikanten. Updates blijven echter niet altijd zonder problemen, zo werd niet al te lang geleden bekend met de Xiaomi Mi A-toestellen die terechtkwamen in een bootloop na de update. Ditmaal blijkt de LG G7 ThinQ het slachtoffer te zijn geworden van een vergelijkbare fout, waardoor het toestel na de update volledig onbruikbaar wordt. Vooralsnog lijkt het vooral op een probleem voor de gebruikers met een T-Mobile simkaart. Ook zijn er meldingen van gebruikers met een Europees model, zonder een simkaart van de provider, die een vergelijkbaar probleem ervaren. Onbekend is hoe groot de groep gebruikers is met de problemen.

Afgelopen zaterdag verschenen de eerste berichten op Twitter, maar ook op Reddit wordt er uitgebreid geklaagd over de problemen. Onbekend is waar de problemen liggen, voor de meeste gebruikers zijn deze direct begonnen na de afgelopen update. Sommige gebruikers melden dat de LG G7 ThinQ na een vastloper in een continue herstart terechtkomt, waardoor het niet meer mogelijk is om de telefoon te gebruiken. Een oplossing voor het probleem lijkt soms te liggen in het verwijderen van de simkaart, maar ook dat werkt niet voor iedereen. Een fabrieksherstel is in een aantal gevallen ook al een oplossing gebleken – al werkt dat tevens niet voor iedereen, er zijn zelfs gevallen bekend waarin de gebruiker niet eens in de ‘recovery modus’ kan komen.

LG zet onderzoek in gang

Bij LG zijn de problemen niet onbekend gebleven, het bedrijf heeft bij navraag door Tweakers al aangegeven een onderzoek te zijn gestart naar de problemen. Het onderzoek richt zich niet enkel op de Benelux, maar ook in de rest van Europa wordt het probleem onderzocht – naast dat er in Korea met man en macht naar het probleem wordt gezocht, aldus Jeroen Peeters, Sales Manager bij LG Benelux. Peeters heeft ook nog aangegeven dat de fabrikant nog niet in staat is om een termijn af te geven waarbinnen het probleem opgelost zal zijn. Gezien de prioriteit die LG aan dit probleem geeft durf ik wel te schatten dat het op korte termijn een oplossing zal krijgen – al ligt dat maar net aan de aard van het probleem.

Op maandagavond heeft LG in een aanvulling meer informatie aan TechPulse gegeven over de afhandeling van het incident met de LG G7 ThinQ. Gebruikers van het T-Mobile netwerk kunnen zich direct melden bij het verkooppunt om de problemen op te laten lossen. Ook geeft LG de mogelijkheid om het toestel direct via LG te laten repareren, aldus Peeters. Deze reparaties worden, zo geeft LG aan, met de hoogste prioriteit afgehandeld, ook zal het bedrijf bij de reparatie proberen de data op het toestel te behouden. Het is verstandig om, ondanks dat LG zijn best doet om de data te bewaren, te proberen om alsnog data van het toestel af te krijgen – er bestaat immers nog altijd de kans dat de data verloren gaat.


Update 04-12 11:20: Statement van LG Benelux / Jeroen Peeters toegevoegd betreffende de reparaties bij verkooppunten en via LG voor de LG G7 ThinQ.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business