Nieuws

Eigenaren LG G7 ThinQ verlost: er is een oplossing gevonden voor het probleem na de update

Afgelopen maandag werd bekend dat een update van de LG G7 ThinQ voor eigenaren met een T-Mobile simkaart kon leiden tot een continue bootloop. Op donderdagavond heeft LG officieel laten weten een oplossing te hebben gevonden.

In juni van dit jaar bracht LG de G7 ThinQ op de markt, het high-end toestel van de fabrikant voor 2018. Recentelijk ontving het toestel een update, waar voornamelijk gebruikers met een T-Mobile simkaart niet zo blij mee waren; na de update bleven veel toestellen in een zogenaamde ‘bootloop’ hangen, waarbij het toestel blijft herstarten – vaak moet dit opgelost worden met een grondige reset van het toestel, waar veel gebruikers natuurlijk niet blij mee zijn. Gelukkig kwam LG met de optie om toestellen met prioriteit te laten repareren, daarbij zou het bedrijf zijn uiterste best doen om de data op het toestel te behouden, al gaf het bedrijf natuurlijk geen garanties dat de data ook daadwerkelijk bewaard zou blijven.

Het ziet er naar uit dat LG erin is geslaagd om toestellen inderdaad met prioriteit af te handelen, de eerste toestellen zijn immers alweer onderweg naar de eigenaren, in de meeste gevallen met behoudt van gebruikersdata. Dit blijkt uit een update die Jeroen Peeters van LG Benelux ons kon geven: “We laten je graag weten dat we een definitieve oplossing voor de problemen met de LG G7 ThinQ hebben gevonden. Na onze oproep eerder deze week hebben meerdere gebruikers hun toestel naar ons servicecentrum gestuurd voor reparatie. We kunnen nu melden dat de eerste toestellen alweer, volledig hersteld, onderweg zijn naar de eigenaars en dit in de meeste gevallen met behoud van data is.”

Stuur je telefoon alsnog op

LG raadt het je sterk aan, mocht je LG G7 ThinQ momenteel nog kuren vertonen, om het toestel bij LG of je verkooppunt aan te bieden voor reparatie. Tegelijkertijd laat het bedrijf nogmaals weten dat het voor gebruikers niet aan te raden is om het probleem zelf op te lossen, dit zou kunnen leiden tot dataverlies: “Wij raden iedereen aan die nog steeds problemen ondervindt met zijn of haar toestel deze zo snel mogelijk aanmelden ter reparatie. Ook willen we nogmaals vragen aan gebruikers niet zelf aan de slag te gaan met een zogeheten ‘harde softwarereset’. De kans bestaat dan dat gegevens definitief verwijderd worden.” Als laatste laat Peeters nog weten dat er ook een nieuwe softwareüpdate aan het uitrollen is die deze problemen niet bevat, om precies te zijn gaat het om de V10p-update van 3 december: “De software update van 3 december (V10p) is nu ook over the air beschikbaar en 100% veilig. Gebruikers die hiervoor een melding krijgen, kunnen deze update het beste uitvoeren. Zij hoeven het toestel dan niet op te sturen.”

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business