Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over de cookies waarvan deze website gebruik maakt klik hier.
Door verder op deze website te surfen geeft u de toestemming aan Minoc Data Services om cookies te gebruiken. verder gaan Created with Sketch.

Netflix steelt Activision-Blizzard CFO Spencer Neumann

Drama in de entertainmentindustrie, want Netflix heeft huidig Activision-Blizzard CFO Spencer Neumann weggekaapt bij het gamingbedrijf.

 
Netflix Activision-Blizzard CFO

Hou net als meer dan 73.750 anderen de vinger aan de pols van de technologiesector.
Schrijf je in op onze wekelijkse nieuwsbrief:


In augustus van dit jaar kondigde Netflix Chief Financial Officer David Wells aan dat hij het bedrijf zou verlaten als er een opvolger gevonden was, en dat lijkt ondertussen het geval te zijn. De keuze van Netflix zorgt echter wel voor wat publiekelijk drama, want het bedrijf heeft zijn oog laten vallen op Spencer Neumann, die nog onder contract staat bij Activision-Blizzard. Reden genoeg voor de gameproducent om Neumann zo snel mogelijk te ontslaan.

Het nieuwtje werd dinsdag exclusief bekendgemaakt door bronnen van Reuters en werd gisteren bevestigd door Netflix. In de aankondiging liet het bedrijf weten dat ze er naar uitkijken om met de hulp van Neumann schitterende verhalen te blijven vertellen. Wanneer hij het roer juist zal overnemen is nog niet exact bekend, maar het zal voor het begin van dit jaar zijn.

Neuman heeft alvast tijd genoeg om zich voor te bereiden op zijn nieuwe rol, want Activision-Blizzard heeft hem momenteel op non-actief gezet (met wedde) in afwachting van zijn ontslag. De officiële reden daarvoor is volgens Netflix “causes unrelated to the company’s financial reporting or disclosure controls and procedures”. Met het werk dat Neumann deed was met andere woorden niets mis. Hij zal nu opgevolgd worden door voormalig Activision CFO Dennis Durkin, die de positie uitvoerde tussen 2012 en 2017.

Deze staat alvast voor een uitdaging, want het aandeel van Activision-Blizzard zakte vorig jaar met 25 procent weg, vooral door tegenvallende financiële resultaten van toptitels zoals Destiny 2, met een daling van het aantal actieve gebruikers tot gevolg. Ook aan de Blizzard zijde van de medaille was er slecht nieuws te horen. De aankondiging van een nieuwe Diablo game werd met boegeroep onthaald toen bleek dat het om een mobiele game ging en de laatste uitbreiding van World of Warcraft, Battle for Azeroth, kreeg commentaar te slikken over hoe slecht afgewerkt de game wel niet was bij de release in augustus.


Lees meer over : activision | blizzard | business | entertainment | gaming | netflix