Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over de cookies waarvan deze website gebruik maakt klik hier.
Door verder op deze website te surfen geeft u de toestemming aan Minoc Data Services om cookies te gebruiken. verder gaan Created with Sketch.

Twitter experimenteert met Facebook-achtige reacties

Twitter probeert steeds om gebruikers te stimuleren om met elkaar in (gezonde) interactie te treden. Momenteel wordt er geëxperimenteerd met een nieuwe manier waarop reacties op een Tweet worden gevisualiseerd.

 
Twitter

Start je dag geïnformeerd. Ontvang het opvallendste technieuws elke ochtend rechtstreeks in je mailbox!


In een gesprek met Engadget op CES 2019 heeft het bedrijf bevestigd een betaprogramma te lanceren met experimentele toepassingen die de werking van conversaties op Twitter op de schop nemen. Iedereen kan zich aanmelden voor de test, maar slechts een paar duizenden zullen er effectief toegang tot krijgen.

Welke functionaliteiten precies beschikbaar zullen zijn in de test is nog niet volledig duidelijk, maar op basis van een tweet van Sara Haider van Twitter uit augustus, is het alvast mogelijk om een beredeneerde gok te maken.

Allereerst valt het op dat er in de screenshots van Haider indicatoren te zien zijn die tonen of een bepaalde persoon online is op Twitter. Ze vertelde ook tegenover Engadget dat veel mensen bij een gebeurtenis zoals CES hun Twitter gebruikersnaam aanpassen naar pakweg “Jack @ CES”. Dat wil Twitter vervangen door statusupdates, net zoals je ze ook bij Slack hebt. Zo kan je wat meer context geven over waar je de komende tijd over gaat tweeten.

Verder zei ze ook dat het overzicht van een Twitter conversatie nogal snel verloren gaat, zeker bij populaire tweets. Daarom experimenteert het bedrijf dus met andere manieren om conversaties te voeren en te visualiseren. Op de eerdere screenshots van Haider is duidelijk te zien dat daarvoor gekeken werd naar een Facebook-achtige werkwijze. Verder zou er mogelijk ook een optie komen waarbij je een “ijsbreker” kan toevoegen, een tweet waarin je uitdrukkelijk aangeeft dat het de bedoeling is om een conversatie aan te wakkeren.

Lees meer over : CES 2019 | social media | twitter