Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over de cookies waarvan deze website gebruik maakt klik hier.
Door verder op deze website te surfen geeft u de toestemming aan Minoc Data Services om cookies te gebruiken. verder gaan Created with Sketch.

Aantal Twitteraars daalt opnieuw dus Twitter stopt met rapporteren ervan

Twitter verloor in het vierde kwartaal van 2018 opnieuw gebruikers. Vijf miljoen mensen verlieten het platform en Twitter ziet dat niet graag gebeuren.

 
Twitter gebruikers gaan vliegen

Start je dag geïnformeerd. Ontvang het opvallendste technieuws elke ochtend rechtstreeks in je mailbox!


Het aantal gebruikers op Twitter is al enkele kwartalen in vrije val en telkens moet het bedrijf dit opnieuw bekendmaken aan het publiek. Daarom heeft het socialemediaplatform nu beslist om dat vanaf het tweede kwartaal van dit jaar niet meer te doen.

Twitter volgt daarmee in de voetsporen van andere grote bedrijven die met dalende aantallen gebruikers te maken kregen. Zo stopte Blizzard Entertainment enkele jaren geleden al met het delen van de abonneenummers voor het populaire online spel World of Warcraft, nadat er keer op keer grote verliezen aangekondigd moesten worden.

Dat Twitter opnieuw 5 miljoen gebruikers is kwijtgeraakt in het laatste kwartaal van 2018 is dus bijna de laatste informatie die we van het bedrijf zullen krijgen. Momenteel staat de teller op 321 miljoen, het laagste peil in twee jaar. De laatste keer dat het aantal maandelijks actieve gebruikers onder de 320 miljoen zat, was in het vierde kwartaal van 2016, toen werd er afgeklokt op 318 miljoen gebruikers.

Het zal dus moeilijker worden om in de toekomst verschillende sociale netwerken te gaan vergelijken, iets dat Twitter niet erg vindt nu het zich in deze neerwaartse spiraal bevindt. Facebook bijvoorbeeld, doet het verrassend genoeg wel goed en klokte af op 1,523 miljard dagelijks actieve gebruikers in het vorige kwartaal. Dit vindt Twitter op zich een betere maatstaf dan het aantal gebruikers per kwartaal en daarom zal het deze dan wel gaan delen, maar op zo’n manier dat de gegevens niet vergelijkbaar zijn. Zo gaat men enkel gebruikers rapporteren die dagelijks geld opbrengen, de zogenaamde mDAU’s of Monetizable Daily Active Users. Omdat elk bedrijf deze anders evalueert, kan Twitter toekomstige verliezen van gebruikers dus makkelijker verbergen.

 

Lees meer over : ontspanning | social media | sociale media | tweeten | twitter