Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over de cookies waarvan deze website gebruik maakt klik hier.
Door verder op deze website te surfen geeft u de toestemming aan Minoc Data Services om cookies te gebruiken. verder gaan Created with Sketch.

Spotify wil gebruikers die advertenties omzeilen blokkeren

Wie geen advertenties wil op Spotify, moet betalen. Een simpel verdienmodel, maar er is nog steeds een groep mensen die liever gebruikmaakt van andere manieren om de advertenties te omzeilen. Spotify treedt op tegen die groep die gebruikmaakt van adblockers en wil deze accounts blokkeren.

 
spotify

Start je dag geïnformeerd. Ontvang het opvallendste technieuws elke ochtend rechtstreeks in je mailbox!


Spotify heeft zijn gebruiksvoorwaarden bijgewerkt. In de nieuwe voorwaarden is te lezen dat het omzeilen of blokkeren van advertenties niet is toegestaan, net zoals het maken of verspreiden van hulpmiddelen die zijn ontworpen om advertenties in de Spotify-service te blokkeren. Accounts die zondigen tegen deze voorwaarden, zullen per direct worden geblokkeerd of verwijderd. De nieuwe voorwaarden gaan in vanaf 1 maart.

In maart 2018 liet Spotify reeds weten dat er toch een behoorlijk groepje mensen gebruikmaakt van adblockers op Spotify, namelijk zo’n twee miljoen mensen. Dat is slechts 1,3 procent van hun totale aantal gebruikers, maar toch genoeg om ertegen op te treden.

De streamingdienst maakte gisteren ook zijn kwartaalcijfers bekend. Daaruit bleek dat Spotify 96 miljoen betalende klanten heeft, een stijging van 36 procent in vergelijking met hetzelfde kwartaal vorig jaar. In totaal heeft het bedrijf 207 miljoen maandelijkse gebruikers.

Lees meer over : adblock | spotify