Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over de cookies waarvan deze website gebruik maakt klik hier.
Door verder op deze website te surfen geeft u de toestemming aan Minoc Data Services om cookies te gebruiken. verder gaan Created with Sketch.

YouTube verliest grote adverteerders zoals Disney en Nestlé

Disney, McDonald’s, Nestlé,.. Het zijn maar enkele namen die zich terugtrekken van YouTube nadat hun advertenties verschenen bij video’s met kindermisbruik.

 
YouTube verliest adverteerders

Hou net als meer dan 73.750 anderen de vinger aan de pols van de technologiesector.
Schrijf je in op onze wekelijkse nieuwsbrief:


Daags nadat YouTuber Matt Watson een video maakte over de aanwezigheid van video’s rond kindermisbruik op het videoplatform, hebben grote namen zoals McDonalds en Disney al hun advertenties op YouTube gepauzeerd en/of stopgezet.

In zijn video haalt Matt Watson aan hoe het vanop nieuwe accounts mogelijk is om in minder dan 5 kliks bij compromitterend materiaal terecht te komen, dat bovendien vaak voorzien is van advertenties. Deze video’s werden vervolgens door zieke geesten gebruikt om contactgegevens en sociale media informatie uit te wisselen. Reden genoeg dus voor enkele van de grootste bedrijven ter wereld om zich volledige terug te trekken van het platform.




Namen zoals Disney, Nestle, McDonalds en Epic Games (Fornite) ken je ongetwijfeld, maar ook kleinere bedrijven, zoals Purina, GNC, Fairlife, Canada Goose en Vitacost kondigden al aan het platform de rug toe te keren. Ondertussen is YouTube naar eigen zeggen hard aan het werk om het probleem op te lossen, al wordt uit een verklaring van het bedrijf aan TechCrunch vooral duidelijk hoe groot het probleem is. De videosite zou naar verluidt de commentaren op tientallen miljoenen video’s met daarin minderjarigen of zelfs kinderen hebben uitgeschakeld. Let wel dat dit niet wil zeggen dat al deze video’s provocerend waren, maar zo wel werden gezien door bepaalde individuen die dan tijdsaanduidingen of vunzige opmerkingen gingen plaatsen in de commentaren.

Any content – including comments – that endangers minors is abhorrent and we have clear policies prohibiting this on YouTube. We took immediate action by deleting accounts and channels, reporting illegal activity to authorities and disabling comments on tens of millions of videos that include minors. There’s more to be done, and we continue to work to improve and catch abuse more quickly.

De hele situatie kan goed en wel het begin zijn van een nieuwe ad-pocalypse op YouTube. Zo zagen content creators in 2017 hun advertentie-inkomsten al eens sterk dalen door nieuwe YouTube regels die geïntroduceerd werden rond het monetariseren van video’s. Kanalen moesten plots family-friendly zijn om ads te mogen spelen, al was niet duidelijk wat dat betekende en werden de regels willekeurig opgevolgd.




Lees meer over : business | disney | youtube