Nieuws

Netflix test ‘Instagram-feed’ in mobiele app

Wil je iets nieuws ontdekken om te kijken, maar zijn trailers niet genoeg? Dan kan de nieuwe 'Instagram-feed' in de Netflix-app misschien helpen.

Netflix doet er graag alles aan om ons nieuwe films en series te laten ontdekken en het streamingplatform gaat daarom steeds op zoek naar de beste manier om dat te doen. Momenteel test Netflix een contentfeed in hun mobiele apps die wel heel veel weg heeft van Instagram.

Netflix wil met deze nieuwe functie “fans helpen om een sterkere band te scheppen met de titels waar ze houden en hen bijstaan in het ontdekken van nieuwe kijkervaringen”, aldus het bedrijf aan filmwebsite Variety.

Unieke beelden

De feed is momenteel in een testfase en kan door een beperkt aantal gebruikers teruggevonden worden onderaan in de app, waar het knopje ‘Extras’ is verschenen in plaats van ‘Coming Soon’. Zij die het geluk hebben om als proefkonijnen te dienen, kunnen door de feed scrollen en zullen verschillende vormen van content te zien krijgen. Dat kan gaan om trailers, die automatisch zullen beginnen spelen zonder geluid (net zoals dat nu is in ‘Coming Soon’), maar ook galerijen met afbeeldingen zoals je ze op Instagram tegenkomt. Opvallend is dat deze beelden nergens anders zijn terug te vinden. Het gaat dus effectief om extra content.

Nadruk op delen met vrienden

Netflix legt in deze feed een hoge nadruk op het delen van de series die je tegenkomt met een share-knop en het toevoegen van de film of series aan je persoonlijke lijstje is ook een optie. Als de releasedate in de toekomst ligt, kan je kiezen voor een reminder eens de film of serie beschikbaar is.

Benieuwd wat er deze maand nog verschijnt op Netflix? Raadpleeg dan ons Netflix overzichtsartikel.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business