Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over de cookies waarvan deze website gebruik maakt klik hier.
Door verder op deze website te surfen geeft u de toestemming aan Minoc Data Services om cookies te gebruiken. verder gaan Created with Sketch.

Google gaat nu ook huizen bouwen in Silicon Valley

Om de astronomisch hoge huizenprijzen tegen te gaan investeert Google 1 miljard dollar in nieuwe en betaalbare huizen voor iedereen.

 
Google

Hou net als meer dan 73.750 anderen de vinger aan de pols van de technologiesector.
Schrijf je in op onze wekelijkse nieuwsbrief:


Het moederbedrijf boven Google, Alphabet, gaat nu ook de vastgoedwereld in. Om de té hoge huizenprijzen tegen te gaan, investeert het bedrijf bijna 1 miljard dollar in nieuwe huizen.

Klachten van ‘niet-techwerkers’

Het bedrijf beantwoord daarmee klachten van een heleboel inwoners van Silicon Valley. Doordat de mensen die in de techsector heel veel verdienen, stijgen de woonprijzen in Silicon Valley naar astronomisch hoge bedragen. De klachten komen dus niet van de medewerkers uit de techsector, maar van andere inwoners die niet voor bijvoorbeeld Google of Apple werken.

Google zal meer dan 15.000 betaalbare huizen bouwen in tech-valley.

Een goede buur

In een blog schrijft CEO Sundar Pichai dat Google zijn verantwoordelijkheid opneemt én mee wil werken aan een nuttig en hulpvaardig Google dat ook zijn omgeving wil steunen. Volgens Pichai begint dat bij een goede buur.




Het internetbedrijf heeft nu 20 jaar zijn hoofdzetel in de San Fransisco Bay Area en wil nu ook iets terugdoen voor zijn buurt. Want het gaat zoals we allemaal zeggen: ‘beter een goede buur, dan een verre vriend’. Die steun resulteert dus in een investering van 1 miljard dollar in nieuwe huizen over de San Fransico Bay Area. Het bedrijf stelt dat ze in de volgende tien jaar 15.000 nieuwe huizen wil bouwen op gronden die al van Google zijn. Die nieuwe huizen zullen betaalbaar zijn voor alle inkomens uit de regio.

Het bedrijf geeft ook toe in zijn blog dat de prijzen een bepaald ‘crisispunt’ bereikt hebben en dat het zo niet langer kan.




Lees meer over : google | internet | nieuws | ontspanning