Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over de cookies waarvan deze website gebruik maakt klik hier.
Door verder op deze website te surfen geeft u de toestemming aan Minoc Data Services om cookies te gebruiken. verder gaan Created with Sketch.

Nieuwe webversie Outlook: donkere modus en pak sneller

Microsoft blijft investeren in Outlook.

 

Hou net als meer dan 73.750 anderen de vinger aan de pols van de technologiesector.
Schrijf je in op onze wekelijkse nieuwsbrief:


Microsoft lanceert vandaag een vernieuwde webversie van zijn bekende Outlook. De web-app is een pak sneller geworden en krijgt meerdere nieuwe functies.

Nieuwigheden

Vanaf eind deze maand wil Microsoft de nieuwe functies uitrollen. Het gaat om een vernieuwde donkere modus; je krijgt per bericht de mogelijkheid om de modus uit te schakelen. Er zal bij elk bericht een klein zonnetje staan waarmee je dat in- en uitschakelen.

Outlook krijgt ook een categorieën-functie. Daarmee kan je mailtjes en mailgesprekken gemakkelijker terugvinden aan de hand van een labelachtige functie. Je krijgt er ook een To-Do app bij die alles zal synchroniseren.




Je zal vanaf eind deze maand ook rustiger kunnen werken. Microsoft implementeert een snooze-functie waarmee je mails voor een bepaalde tijd uit je inbox kan halen. Je kan dan instellen dat je het mailtje op een later tijdstip bv. de volgende dag weer opnieuw te zien krijgt. Ohja; Outlook krijgt ook een Emoji-functie waarmee je direct emoji’s in je mails kan invoegen.

Tot slot krijgt Outlook een ingebouwde kalender en implementeert Microsoft de mogelijkheid om aan verschillende mailtjes tegelijk te werken. Je zal de mails dan als een tabblad kunnen minimaliseren. Dat lijken allemaal redelijk simpele functies maar Microsoft moet zijn best doen om het stijgende aantal gebruikers dat overstapt naar Slack tegen te gaan. Ook heeft de webversie ongelofelijk veel concurrentie van Gmail.

Concurrentie voor Gmail

Gmail bestaat intussen ook meer dan 15 jaar. Daarmee is de webmail een sterke concurrent voor Outlook. Aan de hand van de nieuwe versie wil Microsoft meer opboksen tegen zijn concurrent. Al is dat niet gemakkelijk; Gmail heeft intussen zo’n 1.5 miljard gebruikers. Dat is een pak meer dan Outlook die maar 400 miljoen actieve gebruikers heeft.

Ook Gmail probeert constant bij te benen. Eerder in april lanceerde het nog de mogelijkheid om mails in te plannen.




Lees meer over : business | gmail | internet | Microsoft Outlook | nieuws | software