Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over de cookies waarvan deze website gebruik maakt klik hier.
Door verder op deze website te surfen geeft u de toestemming aan Minoc Data Services om cookies te gebruiken. verder gaan Created with Sketch.

Hoe Huawei je hart wil heroveren met True Stories

Door alle negatieve berichtgeving rond het Chinese Huawei start het bedrijf nu met een charme-offensief om de harten van zijn consumenten en potentiële consumenten te heroveren. Dit is True Stories.

 

Hou net als meer dan 73.750 anderen de vinger aan de pols van de technologiesector.
Schrijf je in op onze wekelijkse nieuwsbrief:


De Chinese telecomgigant Huawei bevindt zich al een tijdje in het vizier van een politieke- en economische storm. Daarbij heeft het veel vertrouwen verloren bij overheden en bedrijven maar ook bij consumenten zoals jij en ik.

Sterk staaltje PR

Om dat vertrouwen terug te winnen, lanceert Huawei een heuse PR-campagne die een een plaats in je hart moeten vinden. Om die plaats de heroveren lanceert Huawei ‘True Stories’, een campagne waarbij het bruggen wil bouwen tussen zijn technologie en de maatschappij met een heleboel maatschappelijk verantwoorde en sociale projecten.

Op de website stelt het bedrijf dat “technologie open en toegankelijk moet zijn, ongeacht wie je bent of waar je vandaan komt.” Dat klinkt natuurlijk allemaal heel mooi, maar wat houdt dat verhaal nu in?

5 goede doelen

Als eerste lanceert het bedrijf Storysign. Een gratis app die dove kinderen moet helpen om te leren lezen. Met behulp van A.I. en A.R. creëerde Huawei een alfabetiseringsplatform voor kinderen, en daarmee ook het eerste ter wereld. Met Storysign wil de smartphoneproducent 32 miljoen kinderen over de hele wereld kennis laten maken met lectuur, creativiteit en verbeelding.

Ten tweede wil Huawei kinderen in Nigeria betere toegang geven tot onderwijs met Ruralstar. Door heel goedkoop draadloos internet aan te bieden in de rurale dorpen van Nigeria moeten kinderen vanop afstand toegang verschaffen tot alle informatie op internet en dus ook educatieve hulpmiddelen. Met RuralStar worden energiezuinige zendmasten in de landelijke gebieden geplaatst die voorzien zijn van stroom via zonnepanelen. Een win-win dus!

Huawei’s derde doel is de bescherming van het regenwoud door illegale houtkap tegen te gaan. Door middel van A.I., data en verouderde Huawei-smartphones die worden opgehangen over het hele woud kunnen illegale houdkappers gemakkelijker worden opgespoord. Momenteel was dat heel moeilijk door doordat het regenwoud van nature al veel lawaai maakt door al de dieren die er leven. Huawei wil daar nu verandering en verbetering in brengen.




Als vierde doel wil het Chinese bedrijf ook in de medische wereld een handje helpen. Daarvoor lanceert het Track AI. Ook hier wil het door middel van kunstmatige intelligentie bij kinderen in een vroeg stadium visuele beperkingen opmerken en verhelpen. Je eerste reactie kan misschien twijfelachtig zijn, maar het is wel degelijk zeer complex om bepaalde visuele beperkingen te herkennen bij kleine kinderen. Aangezien zij nog niet kunnen communiceren moet een kinderoogarts veel moeite doen om een beperking vast te stellen. De tussenkomst van technologie kan hier dus wel degelijk een handje helpen.

“Technologie moet voor iedereen open en toegankelijk zijn. Ongeacht wie je bent of waar je vandaan komt.”

Ten slotte wil het bedrijf slechtzienden helpen om toch emoties te gaan herkennen. En raad eens, ook via kunstmatige intelligentie. Via de app Facing Emotions kunnen slechtzienden met de camera emoties van hun gesprekspartner waarnemen, die app verteld dan wanneer ze glimlachen of eerder verdrietig zijn. Alle applicaties kan je downloaden in de officiële app store van Huawei.

In het filmpje hier onder kan je een samenvatting bekijken van de goede doelen waar Huawei wil helpen. Dat het om een sterk staaltje PR gaat is hier wel duidelijk.




Lees meer over : business | huawei | maatschappij | nieuws | ontspanning | Wetenschap