Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over de cookies waarvan deze website gebruik maakt klik hier.
Door verder op deze website te surfen geeft u de toestemming aan Minoc Data Services om cookies te gebruiken. verder gaan Created with Sketch.

Airmail schakelt over naar abonnement als verdienmodel

Gebruikers zijn misnoegd over het nieuws dat Airmail een abonnementsdienst zal hanteren als verdienmodel.

 
airmail

Houd je vinger aan de pols van de technologiesector. Ontvang elke dag het laatste nieuws, tips, duiding en reviews in je mailbox.


De populaire mailclient Airmail voor Mac en iOS introduceert een nieuw verdienmodel voor de iOS-versie. Net zoals bij vele andere applicaties, gaat Airmail vanaf nu ook een abonnementsdienst hanteren als verdienmodel. Waar je voor de applicatie vroeger een vast bedrag betaalde, is een deel van de applicatie nu gratis en zitten sommige functionaliteiten verborgen achter een maandelijks of jaarlijks abonnement.




Concreet kan je met de gratis versie één mailaccount toevoegen aan de dienst. Wil je meerdere accounts en/of wil je ook een pushnotificatie ontvangen wanneer je een nieuwe mail hebt, dan moet je hiervoor een abonnement nemen. Dat abonnement kost je 2,99 euro per maand of 9,99 euro per jaar. Ter vergelijking, de iOS-app kon je vroeger kopen voor het eenmalige bedrag van 5,49 euro. Het verdienmodel van de Mac-app blijft voorlopig ongewijzigd, daar betaal je nog steeds een vast bedrag van 29,99 euro voor.

Bestaande gebruikers die reeds voor de applicatie betaald hebben, genieten voor vier maanden van de voordelen die abonnees hebben. Na die periode zullen ook zij een abonnement moeten aanschaffen om alle functionaliteiten te blijven gebruiken. Op Reddit wordt alvast duidelijk dat de gebruikers misnoegd zijn over de zet van Airmail.




Lees meer over : airmail | apple | ios | mac