Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over de cookies waarvan deze website gebruik maakt klik hier.
Door verder op deze website te surfen geeft u de toestemming aan Minoc Data Services om cookies te gebruiken. verder gaan Created with Sketch.

Nieuwe Xbox mikt op grafische pracht, snelheid en compatibiliteit

Het duurt nog even voordat de nieuwe next-gen consoles er zijn, maar dat neemt niet weg dat de makers alvast hun ambities voor hun nieuwe hardware delen. Zo ziet het ernaar uit dat Microsoft vooral de frame rate en snelheid waarmee games worden ingeladen hoog in het vaandel zullen dragen.

 


Wat weet je over artificiële intelligentie?
Ontdek de vele mogelijkheden van artificiële intelligentie en hoe het jouw bedrijf kan helpen tijdens Business Meets AI op 14 november 2019 in Antwerpen. Tickets zijn gratis, dus schrijf je snel in!

Ja, ik wil alles leren over artificiële intelligentie!


Xbox-topman Phil Spencer heeft in een interview met Gamespot wat nieuwe details gedeeld over de nieuwe Xbox, die voorlopig door het leven gaat onder de codenaam Project Scarlett. Uit dat interview blijkt dat vooral consistentie hoog op de agenda staat. Met de nieuwe Xbox willen ze ervoor zorgen dat games zo snel mogelijk kunnen laden en op de hoogst mogelijke frame rate kunnen worden gespeeld (60 fps). Het speelbaar maken van games in 4K 60 fps is dus een belangrijk doel voor het team. Net zoals blijkt uit de eerste details van de PS5, zal de nieuwe Xbox ook geen zwak beestje worden. Project Scarlett zou zo ruim vier keer sneller moeten worden dan de Xbox One X. Toch mikt Microsoft op meer dan brute kracht.

Compatibiliteit

Ook de backwards compatibility is een belangrijk punt voor de consolemaker. “Ervoor zorgen dat alle vier de generaties aan content – dus de originele Xbox-games die vandaag op je Xbox One te spelen zijn, de Xbox 360-games die nu speelbaar zijn op je Xbox One, de Xbox One-games en de nieuwe generatie games – speelbaar zijn op onze nieuwe console, is belangrijk voor ons,” zegt Phil Spencer.




Vanuit die optiek wil Microsoft ook cross-play mogelijk maken. Als je zo een game speelt op Project Scarlett terwijl een vriend diezelfde game speelt op Xbox One, wil Microsoft dat je de game alsnog samen kan spelen. “We willen respect opbrengen voor de dingen die je van ons hebt gekocht, of dat nu om games of controllers gaat, we willen ervoor zorgen dat die ook in de toekomst blijven werken op de nieuwste versie van onze console.” Al dat geld dat je hebt geïnvesteerd in Elite controllers en gepersonaliseerde exemplaren, zal dus niet verloren zijn wanneer je overschakelt naar de nieuwe Xbox-console.

Hoe zich dat allemaal vertaalt in een concreet product, is voorlopig nog koffiedik kijken. De console staat namelijk pas gepland voor release eind 2020 met Halo Infinite als paradepaardje.




Lees meer over : gaming | microsoft | project scarlett | xbox