Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over de cookies waarvan deze website gebruik maakt klik hier.
Door verder op deze website te surfen geeft u de toestemming aan Minoc Data Services om cookies te gebruiken. verder gaan Created with Sketch.

Xiaomi ziet daling in smartphoneverkopen

Chinese elektronicafabrikant Xiaomi heeft aangegeven dat zijn smartphoneverkopen niet gestegen zijn. De lokale steun aan Huawei is een mogelijke oorzaak.

 
xiaomi


Wat weet je over artificiële intelligentie?
Ontdek de vele mogelijkheden van artificiële intelligentie en hoe het jouw bedrijf kan helpen tijdens Business Meets AI op 14 november 2019 in Antwerpen. Tickets zijn gratis, dus schrijf je snel in!

Ja, ik wil alles leren over artificiële intelligentie!


Het Chinese Xiaomi staat vooral bekend om zijn competitief geprijsde smartphones, maar heeft daarnaast nog een heel gamma aan andere elektronica. Uit dat grote aanbod haalt het zijn grootste omzet nog steeds bij de smartphone-afdeling. In het tweede kwartaal van dit jaar geeft het bedrijf echter aan dat zijn smartphoneverkopen niet zijn gestegen en geeft het een totaal van 32 miljoen verscheepte toestellen aan.

5G en Huawei versus Xiaomi

Ondanks de uitgebreide beschikbaarheid van Xiaomi-smartphones is de grootste markt van het merk nog steeds China zelf, hoewel de smartphoneverkopen zelf in China dan weer aan het krimpen zijn. Daar krijgt het bedrijf te maken met sterke concurrentie van Huawei. China is namelijk ook de grootste markt voor Huawei en door de problemen met het handelsverbod geven analisten aan dat steun bieden aan Huawei de focus is van de Chinese bevolking.




Daarnaast zijn er mensen die nog vasthouden aan hun oude smartphone in afwachting van het nieuwe 5G-netwerk. Eens dat functioneel is, gaan zij vermoedelijk op zoek naar een smartphone met ondersteuning voor het nieuwe supersnelle netwerk.

Meer focus op Internet of Things

Om het hoofd te kunnen bieden aan de krimpende smartphonemarkt investeert Xiaomi meer in andere bedrijfstakken. Zo zag het een groei van 44% in de omzet van zijn Internet of Things en lifestyleproducten tegenover vorig jaar.




Lees meer over : business | china | huawei | mobiel | smartphone | xiaomi