Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over de cookies waarvan deze website gebruik maakt klik hier.
Door verder op deze website te surfen geeft u de toestemming aan Minoc Data Services om cookies te gebruiken. verder gaan Created with Sketch.

Mobiele app Gmail ondersteunt ‘dynamische’ content

Door AMP-technologie te introduceren in Gmail kunnen gebruiken interageren met e-mails die ze krijgen.

 

Houd je vinger aan de pols van de technologiesector. Ontvang elke dag het laatste nieuws, tips, duiding en reviews in je mailbox.


Google heeft AMP-ondersteuning geïntroduceerd voor de mobiele applicatie van Gmail. De desktopversie kreeg deze technologie al in juli toebedeeld. AMP staat voor Accelerated Mobile Pages. Het is een open source-initiatief voor Google dat laadtijden van webpagina’s moet versnellen. Verschillende websites buiten Google ondersteunen AMP, zoals Twitter en Pinterest.




De implementatie van AMP in Gmail leidt tot heel wat interessante functionaliteiten. Zo kunnen gebruikers acties ondernemen op mails binnenin de mail zelf, waardoor ze dus geen links in de mail of een externe pagina moeten openen. Voorbeelden die Google aangeeft zijn reageren op evenementuitnodigingen, abonnementen beheren of reageren op Google Forms en Google Docs. Mails worden nu ook automatisch geüpdatet, zodat de kans verkleint dat wanneer je een mail pas na enkele dagen opent deze verouderde informatie bevat.

Outlook

De functie werkt wel enkel als de afzender van de mail ook AMP ondersteunt. Google spoort zijn partners wel actief aan om dit te doen om de gebruikerservaring te verbeteren. Heel wat bedrijven doen dit al, zoals bijvoorbeeld Doodle en Booking.com.

Ook enkele ‘concurrerende’ maildiensten ondersteunen AMP. Daarbij zitten onder andere Amazon SES, maar ook Outlook. Bij Outlook moet je de functie wel manueel aanzetten, bij Gmail is AMP automatisch ingeschakeld. De uitrol voor de mobiele applicatie start vanaf vandaag.




Lees meer over : gmail | google | mobiel