Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over de cookies waarvan deze website gebruik maakt klik hier.
Door verder op deze website te surfen geeft u de toestemming aan Minoc Data Services om cookies te gebruiken. verder gaan Created with Sketch.

Netflix verhoogt abonnementsprijzen

Netflix verhoogt officieel de prijzen van zijn standaard- en premium-abonnementen.

 
Netflix

Helaas moeten we de dag beginnen met minder goed nieuws voor Netflix-abonnees. De videostreamingdienst verhoogt de prijzen van de standaard- en premiumformule met respectievelijk 1 tot 2 euro per maand. Bestaande klanten zullen via e-mail op de hoogte gebracht worden een maand voordat de nieuwe prijzen worden toegepast op het abonnement. Voor wie de goedkoopste formule van 7,99 euro heeft zal er geen prijsverhoging doorgevoerd worden.

Netflix prijsverhoging

Vanaf nu zal het standaard-abonnement 11,99 euro kosten in plaats van 10,9 euro. Abonnees die het premium-abonnement in hun bezit hebben betalen binnenkort 15,99 euro in plaats van 13,99 euro. Wie zich vandaag aanmeldt als nieuwe klant zal ook meteen de meest recente prijzen te zien krijgen.




“Maar waarom net nu die prijsverhogingen?”, hoor ik je al denken. De timing is inderdaad op z’n minst opmerkelijk nu nieuwe streamingdiensten als Disney+ en Apple TV+ de streamingmarkt betreden. Een woordvoerder van Netflix verklaarde tegenover de Standaard dat de prijsverhoging nodig is om te blijven investeren in nieuwe tv-series, films en algemene verbeteringen aan het platform. Ook zouden er in de toekomst heel wat nieuwe producties bijkomen in België zoals de eerste Belgische Netflix Original ‘Into the Night’ en het tweede seizoen van Undercover met Tom Waes in de hoofdrol.

Heb je al een Netflix-abonnement of wil je een nieuwe formule aanschaffen? Laat je dan niet tegenhouden door deze prijsstijging, het blijft nog steeds z’n geld waard.

Experiment

Al in maart experimenteerde Netflix met de nieuwe prijzen. Een woordvoerder van het bedrijf verklaarde toen dat de nieuwe prijzen een test waren om te kijken hoe bestaande en nieuwe klanten zouden reageren en of het een impact zou hebben.




Lees meer over : financieel | internet | mobiel | netflix | nieuws | ontspanning