Review MSI Infinite A 8th gamingdesktop: het zware geschut

2TB HDD
Stille ventilatoren
Nutteloos handvat
Extra glazen zijkant
Aanbevolen prijs: €1299
De MSI Infinite A 8th heeft alvast de looks van een gamingdesktop. Wij hebben uitgetest of hij ook kwaliteit kon afleveren.

Als je op zoek gaat naar desktop-pc’s of laptops die specifiek gericht zijn op gamers, dan is de kans enorm groot dat je een van de toestellen van MSI zal tegenkomen. MSI heeft een uitgebreide collectie aan kwalitatief hoogstaande pc’s, laptops, monitoren en accessoires (muizen, toetsenborden, headsets, etc.) voor gamers. Wij zijn op de redactie aan de slag kunnen gaan met een gamingdesktop uit de Infinite-serie van MSI, namelijk de Infinite A 8th. Net zoals de naam al doet vermoeden, zijn de mogelijkheden die je krijgt met deze desktop quasi eindeloos. Ook de reclameslogan “G.A.M.E. UNLIMITED” sluit hier mooi bij aan en is zeker op zijn plaats.

Op alles voorbereid

Het is duidelijk dat het hier gaat om een rasechte gamingdesktop. De Infinite A 8th bevat namelijk een 8e generatie Intel Core i7-8700 processor met DDR4 geheugen en komt ook aan met Intel Optane geheugen waardoor de pc tot wel 14 keer sneller kan functioneren. Deze serie is verder ook beschikbaar met verschillende grafische kaarten die gaan tot de MSI GeForce GTX 1070 Ti 8GB GDDR5. Voor de mensen die niet helemaal thuis zijn in computerhardware: het toestel is verbazingwekkend snel en levert consistent uitstekende prestaties. Ook de Silent Storm Cooling 3 zorgt ervoor dat de pc niet oververhit raakt zonder je bureau om te vormen tot een landingsbaan, aangezien dit quasi geluidloos gebeurt.

Dit alles zorgde ervoor dat ik probleemloos elke game met de hoogste video-instellingen kon spelen. Overwatch, een game van Blizzard Entertainment, werkte probleemloos op de hoogst mogelijke kwaliteit zonder ook maar een keer te haperen, zelfs in het midden van een heftig gevecht waar alle tien spelers tegelijk aan deelnamen. Ook Blade & Soul, een MMORPG-game van NCSoft, met eindeloze landschappen laadde probleemloos en snel op de hoogste kwaliteit en vertoonde geen enkele hapering. Ook na meerdere uren raakte de pc niet oververhit en bleef de pc kwaliteit afleveren. Verder heb je met de HDD van 2TB zeker voldoende opslagruimte om zorgeloos al je games te installeren.

Misschien te goed voorbereid

Zoals de meeste gamingzaken is, tot mijn grote ergernis, ook de Infinite A 8th uitgerust met RGB-technologie. Sommige mensen zijn er fan van, maar daar hoor ik nog steeds niet bij. Gelukkig was er de mogelijkheid om deze functie uit te schakelen, waardoor ik geen last had van een afleidende lichtregenboog terwijl ik aan het gamen was. Ook het handvat “waarmee je de pc makkelijk met één hand kan dragen”, lijkt mij niet geheel op de juiste plaats, aangezien de gemiddelde mens niet voldoende spierkracht heeft om deze enorme pc met een hand te kunnen optillen. En zelfs al zou het mogelijk zijn, dan is de pc wat mij betreft net iets te duur om eventjes met een hand te vervoeren.

Een laatste designkwestie die voor mij geen bepaalde meerwaarde had, was de glazen zijkant die meegeleverd was, zodat je kan zien wat er in de pc zit terwijl je aan het gamen bent. Net zoals de RGB-verlichting is dit iets dat mij eerder afleidt van het gamen. Aan de andere kant was het dan weer handig dat de ondoorzichtige zijkant er standaard op zat, waardoor ik niet eerst nog de glazen wand moest vervangen. Gelukkig bleven mijn ergernissen over de Infinite A 8th tot slot beperkt tot deze kleinigheden in het design.

Wat betreft de binnenkant van de Infinite A 8th zal ik absoluut niet klagen. De pc doet alles (en zelfs meer dan) wat ik ervan had verwacht en dat voor een niet al te hoge prijs in vergelijking met andere gaming-pc’s in hetzelfde segment. Alleen enkele uiterlijkheden zoals de RGB-verlichting en de optionele glazen zijkant hadden geen bijzondere meerwaarde voor mij. Gelukkig zijn deze uiterlijkheden niet ten koste gegaan van de kwaliteit van de andere hardware en ook snap ik dat sommige gamers wel enorme voorstanders zijn van dingen zoals de RGB-verlichting. Ben je dus op zoek naar een kwalitatief hoogstaande en toch relatief goedkope gaming-pc, dan is de MSI Infinite A 8th zeker je geld waard.

Geïnteresseerd in de MSI Infinite A 8th gamingdesktop? Koop hem via Coolblue.