Review Razer Mamba Wireless: draadloos eenvoud

Gamen en opladen gaat tegelijk
Lange gebruikstijd
Stevige grip door aangepaste zijkanten
Vreemde plaatsing RGB-verlichting
Aanbevolen prijs: €99
Razer staat bekend om zijn uitgebreide collectie aan gamingaccessoires. Wij kregen de kans om de Razer Mamba Wireless gamingmuis uit te testen.

Waar merken zoals MSI voornamelijk bekend zijn om laptops en desktop-pc’s voor gamers, zijn er ook merken die meer in het teken staan van gamingaccessoires. Een van de bekendere merken die accessoires maakt voor gamers is Razer. Voor deze review hebben wij een van de gamingmuizen uitgetest, namelijk de Razer Mamba Wireless.

Op de redactie sta ik bekend als de persoon die aanvankelijk vaak sceptisch staat tegenover zowat alles. Ook bij de Razer Mamba Wireless was dat zo, aangezien ik persoonlijk liever gebruikmaak van muizen met een kabel zodat ik niet plotsklaps met een lege batterij eindig en zodat de verbinding zeker nooit zal wegvallen.

Design

Als ik een gamingmuis koop, let ik er vooral op dat deze goed in de hand ligt, aangezien ik de muis vaak enkele uren aan een stuk zal gebruiken. Op dit vlak stelde de Mamba Wireless alvast niet teleur. De muis is gemaakt voor rechtshandigen, wat ervoor zorgde dat deze enorm goed in de hand lag. Door de speciale zijkanten van de muis gleed mijn hand bovendien niet weg, ook niet bij langdurig gebruik. Verder blijft het een redelijk eenvoudige muis zonder overdreven veel knoppen. De twee knopjes om de DPI aan te passen, zaten op de ideale plaats achter het scrollwieltje en met behulp van de meegeleverde software werd er steeds aangeven wat de DPI was, wanneer ik deze wijzigde. Een klein nadeel was dat de RGB-verlichting van de muis bijna alleen te zien was aan het logo op de bovenkant, waar de gemiddelde gamer zijn of haar hand altijd legt bij het gamen. Voor mij persoonlijk was dit echter meer een voordeel, aangezien ik niet de grootste fan ben van dit soort verlichting.

Multifunctioneel

Het handige aan de Mamba Wireless is dat je hem ook met de oplaadkabel kan aansluiten op je computer en gewoon verder kan gamen zonder enig probleem. Daarnaast kon ik met de meegeleverde software makkelijk verschillende instellingen toevoegen aan de muis die bovendien op de muis zelf werden opgeslagen zodat ik er meteen toegang tot had wanneer ik van computer wisselde. Verder was de software van Razer voor de muis zeker een meerwaarde. Met de Razer Synapse kon ik makkelijk de instellingen van de muis controleren (en ook de RGB-verlichting instellen op een statische kleur) en wisselen tussen verschillende instellingen.

Over de gehele lijn was ik zeer tevreden met de prestaties van de Razer Mamba Wireless. Zowel met als zonder draad deed de muis precies wat ik wou, wanneer ik het wou. Het enige minpunt voor mij persoonlijk was de aanwezigheid van RGB-verlichting, maar uit ervaring weet ik dat andere gamers dit wel kunnen smaken. Wat mij betreft is de muis zijn geld dus zeker en vast waard.

Geïnteresseerd in de Razer Mamba Wireless? Koop hem via Coolblue.