Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over de cookies waarvan deze website gebruik maakt klik hier.
Door verder op deze website te surfen geeft u de toestemming aan Minoc Data Services om cookies te gebruiken. verder gaan Created with Sketch.

Apple is nieuwe marktleider in wearables

Het Amerikaanse concern stoot Xiaomi met zijn Mi Band-fitnesstrackers van de troon. Opvallend groeide de vraag naar smartwatches, maar daalde die van fitnesstrackers.

 
wearables


Wat weet je over artificiële intelligentie?
Ontdek de vele mogelijkheden van artificiële intelligentie en hoe het jouw bedrijf kan helpen tijdens Business Meets AI op 14 november 2019 in Antwerpen. Tickets zijn gratis, dus schrijf je snel in!

Ja, ik wil alles leren over artificiële intelligentie!


Volgens analistenbureau Canalys gaat Apple Xiaomi voorbij als marktleider in wearables. Uit hun cijfers van het derde kwartaal (juli, augustus en september) verkocht het Amerikaanse concern 3,9 miljoen units van zijn Apple Watch, terwijl Xiaomi met zijn Mi Band-fitnesstrackers op 3,6 units blijft steken. Fitbit verovert de derde plaats met een verkoop van 3,5 miljoen units. Het Amerikaanse bedrijf gaat zo alle fabrikanten van goedkopere wearables voorbij, maar het verschil is niet groot.

Tot nog toe was Xiaomi de grootste fabrikant van wearables met een ijzersterke afzetmarkt in eigen land.  Dat Apple nu het eerste plekje veroverd is echter niet verrassend, want dit jaar lanceerden ze de Apple Watch Series 3. Volgens eigen berichtgeving is het aantal verkochte smartwatches met 50 procent gegroeid tegenover vorig jaar. Wat wel opvallend is, is dat er 800.000 Apple Watch-exemplaren met 4G over de toonbank gingen. Nochtans kwam die versie pas op 22 september uit, en is de aanschaf van zo’n model in een aantal landen enkel mogelijk in combinatie met een abonnement bij een provider.

Samsung overtuigt niet

Na Apple vervolledigen Xiaomi, Fitbit, Huawei en Samsung de top vijf. Huawei en Samsung moeten het stellen met elk minder dan een half miljoen geleverde exemplaren. Dat Samsung het slecht doet, is opvallend. Hun smartphones verkopen als zoete broodjes, maar hun slimme horloges missen overtuigingskracht. De Zuid-Koreaanse fabrikant verkoopt een smartwatch voor iedere 23 Galaxy-telefoons. Apple weet er eentje te verkopen voor iedere zeven recente telefoons. Van de top vijf gebruikt enkel Huawei open software (Android Wear), de rest heeft zijn eigen softwaresausje gekookt.




 

Globaal groeide de markt voor wearables met 0,2 procent ten opzichte van het voorgaande kwartaal. Tegen alle verwachtingen in steeg de vraag naar smartwatches, maar daalde de vraag naar fitnesstrackers. Misschien is een smartwatch toch niet zo’n nutteloos gadget?




Lees meer over : apple | fitnesstracker | smartwatch | xiaomi

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *