Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over de cookies waarvan deze website gebruik maakt klik hier.
Door verder op deze website te surfen geeft u de toestemming aan Minoc Data Services om cookies te gebruiken. verder gaan Created with Sketch.

Tech Tip: Praten met de NMBS via Google Assistent

De Google Assistant ondersteuning van de NMBS is nu ook beschikbaar en dat zelfs zonder vertraging. Wil jij snel weten wanneer de volgende trein is? Dan hoef je het maar te vragen.

 

Hou net als meer dan 73.750 anderen de vinger aan de pols van de technologiesector.
Schrijf je in op onze wekelijkse nieuwsbrief:


Al lopende naar het station na een lange werkdag, kan het al eens handig zijn om niet naar je telefoon te moeten staren en gewoon te vragen naar de informatie die je nodig hebt. Google Assistant neemt zo de rol van conducteur over en informeert je zo goed mogelijk.

Stap 1 / Google assistant en de NMBS

De NMBS heeft momenteel een project rond digitalisatie en innovatie lopen en Google Assistant speelt daar een belangrijke rol in. De digitale assistent wordt gezien als een nieuw informatiekanaal om de reiziger sneller en beter te helpen met hun vragen. Het grootste voordeel is dat je hiervoor zelfs niet eerst een aparte omgeving moet lanceren, je kan je vraag direct stellen en zal daar direct antwoord op krijgen.




Google Assistant NMBS

Snel je trein nakijken is enorm praktisch.

Stap 2 / Met de NMBS praten

De NMBS is al een tijd lang bereikbaar via Twitter, maar dankzij Google Assistant komt daar nu nog een optie bij. Deze zit wel in een aparte omgeving en is te bereiken via “Oké Google, praat met NMBS”. Het gaat dan om specifieke, commerciële vragen die gesteld kunnen worden. Als je het zelf wil proberen, stel dan zeker eens deze vragen: Welke abonnementen hebben jullie? Wanneer kan ik de Go Pass 1 gebruiken? Ik ben iets vergeten op de trein!

Google Assistant NMBS

Vragen staat vrij.




Lees meer over : google assistant | nmbs | tips