Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over de cookies waarvan deze website gebruik maakt klik hier.
Door verder op deze website te surfen geeft u de toestemming aan Minoc Data Services om cookies te gebruiken. verder gaan Created with Sketch.

Onderzoeksrapport: Black Friday-koorts blijft stijgen

Black Friday is wederom in aantocht. Deze white paper licht toe hoe dit niet alleen voor grote retailers maar ook voor kleine spelers een unieke kans is om meer kopers te trekken.

 
black friday


Wat weet je over artificiële intelligentie?
Ontdek de vele mogelijkheden van artificiële intelligentie en hoe het jouw bedrijf kan helpen tijdens Business Meets AI op 14 november 2019 in Antwerpen. Tickets zijn gratis, dus schrijf je snel in!

Ja, ik wil alles leren over artificiële intelligentie!


Als retailer hoeft u niet lang te twijfelen: vanaf eind november gaat u weer een gouden periode tegemoet. De laatste week van november- traditioneel de ‘Black Friday’-week – is wanneer de koopwoede bij de consument naar ongeziene hoogte stijgt. De honger om koopjes te doen blijft dan onverzadigbaar tot na de kerstperiode.

Ingenico publiceert jaarlijks cijfers van de piekmomenten in online retail. In vergelijking met 2017 steeg het transactievolume op Black Friday in 2018 met 84% in Europa, in België met 11%. In vergelijking met een doordeweekse vrijdag vinden er in België maar liefst 68% meer transacties plaats op Black Friday. Uit de cijfers blijkt ook dat het aandeel van internationale online transacties elk jaar toeneemt.




Het zijn lang niet enkel en alleen de grote winkelketens die profiteren van deze piekmomenten. Uit consumentenonderzoek van Ingenico blijkt dat in België 22% van de consumenten prefereert om online bij kleine handelaars te shoppen. E-commerce lijkt des te meer het wapen bij uitstek te zijn voor de kleine retailer om zich tegen de retailreuzen te wapenen.




Lees meer over : black friday | business | ecommerce | ingenico | white paper