Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over de cookies waarvan deze website gebruik maakt klik hier.
Door verder op deze website te surfen geeft u de toestemming aan Minoc Data Services om cookies te gebruiken. verder gaan Created with Sketch.

FedEx weigert Huawei-telefoon te verschepen naar de VS

FedEx heeft vermoedelijk ‘per ongeluk’ een Huawei-telefoon die naar de VS was gestuurd, terug naar het VK gezonden – het conflict tussen China, de VS en Huawei zou eraan ten grondslag hebben gelegen.

 
Huawei FedEx VS Trade War

Hou net als meer dan 73.750 anderen de vinger aan de pols van de technologiesector.
Schrijf je in op onze wekelijkse nieuwsbrief:


FedEx kwam recent al in het nieuws toen het ‘per ongeluk’ pakketten van Huawei, die bestemd waren voor kantoren in Azië, naar de Verenigde Staten had verstuurd. De verzendorganisatie is wederom in het handelsconflict verwikkeld geraakt. Ditmaal probeerde een organisatie een P30 Pro van Huawei vanuit het Verenigd Koninkrijk te versturen naar de Verenigde Staten. Helaas bleek het zo soepel niet te verlopen. Het toestel is namelijk wel naar de VS toegestuurd, maar eenmaal in de VS toegekomen werd de telefoon tegengehouden. Dat werd pas opgemerkt toen de telefoon weer in het VK verscheen. FedEx geeft zelf aan dat het gaat om een ‘foutje’, en geen structurele wijziging. 

Huawei-zending naar de VS

Om precies te zijn was het voor journalisten bij PC Magazine de bedoeling om de Huawei P30 Pro naar de VS toe te zenden om een review aan te laten vullen. Normaliter verzend je een pakketje zonder daarbij extra informatie te geven. In dit geval verliep dat echter net iets anders, in Londen is er namelijk gevraagd om details van het toestel. Op die manier wisten Parcelforce UK en FedEx dat het ging om een Huawei-smartphone. Eenmaal toen ze deze constatering hebben gedaan in de VS, is er de beslissing genomen om het pakket retour te sturen. In een afbeelding van het pakket met de P30 is te lezen dat het pakket retour kwam: ‘wegens de restricties tussen China, de VS en Huawei’.




FedEx heeft uiteraard ook op de gebeurtenis gereageerd en geeft aan dat het pakket per ongeluk retour gezonden is aan de afzender: “The package in question was mistakenly returned to the shipperand we apologize for this operational error. As a global company that moves 15 million shipments each day, we are committed to compliance with all rules and regulations and minimizing impact to our customers as we adjust our operations to comply with a dynamic U.S. regulatory environment.” Verder laat het bedrijf weten “alle pakketten met Huawei-producten te accepteren, uitzonderingen daargelaten voor zendingen naar kantoren van Huawei en partners die op de Entity List staan”.

‘Vage wetgeving VS’

Voor FedEx is het overigens begrijpelijk dat het moeite heeft om alle wetgevingen vanuit de VS op te volgen. Niet alleen is de wetgeving snel ingevoerd, het is voor de meeste partijen nog altijd niet volledig duidelijk wat ze nu echt met de Entity List moeten doen. PC Magazine deed overigens ook navraag bij UPS. Het bedrijf liet weten dat het nog tevens alle internationale zendingen van de Huawei-producten toestaat. Het is overigens ook niet verboden om Huawei-producten via post te verzenden voor Amerikaanse bedrijven, met uitzondering van alle adressen die de overheid heeft geselecteerd voor de Entity List. Het wordt interessant om te zien hoe dit algehele conflict afloopt. 




Lees meer over : china | FedEx | huawei | Huawei P30 Pro | mobiel | vs